Budgetförslag

Gick igenom ena garderoben med mamma för några veckor sedan, rensade och städade, och då upptäckte jag att vi nästan inte hade några lakan till våran säng eftersom flera har gått hål i och fått bli trasor istället.
Så satte mig ner och kollade efter nya lakan till sängen men alla som jag hittade kostade runt 200kr styck och det är inget som jag vill ge för ett lakan!
Så när Robert skulle in till stan så passade jag på att följa med honom för att fara på jysk där jag köpte 4 "vanliga" lakan och har nu sytt ihop två av dem med varandra och ska sy de andra sedan. Dessa lakan kostade 25 kr styck, vilket blir 50kr/varje stort lakan istället för 200kr som jag skulle få ge för det andra. Enda skillnaden är att man får lägga ner lite tid på att sy ihop dem (tar några minuter), lägga ut kostnaden för tråd (vilket det redan finns massor av här) och sedan så blir det ju en liten skarv i mitten, men inget jag lägger märke till i alla fall.
 
Så detta är ett förslag till er med dubbelsäng som inte vill lägga ut pengar på massa dyra lakan! Och eftersom jag nu har tjänat in 300 kr på att göra så här så kan jag ju lägga dem på andra saker till lägenheten istället ;)
 
Skarven märks inte så mycket, kanske för att det är så otroligt skrynkligt! ;p
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0