Saknar er redan ♥

Orkade aldrig skriva något när vi for i onsdags, tänkte göra det från surfplattan men när den låste sig hela tiden så blev jag bara less och när vi väl var framme så hade jag varken tid/ork/lust att sitta vid datorn och blogga.
Vi for i alla fall till Gustavsberg utanför Stockholm för att lämna Lillan som ska bo hos min bror och för att hälsa på släkten där nere. Det var 7 år sedan som jag var där och hälsade på sist så tyckte att det var dags. 
 
Lite kort om resan:
 
Onsdag:
Vi for rätt så tidigt på onsdagmorgonen, efter att jag varit nere på vårdcentralen och lämnat blodprov. Skulle egentligen lämna prov klockan 10.30 men efter att ha åkt dit och prata med dem så fick jag lämna provet på en gång. Sedan så for vi hem och lastade bilen och hämtade mamma och Lillan och sedan for vi. 
Första stoppet var i Nordmaling där vi gick in på Fahlgrens eller vad det nu heter och handlade lite, hittade en gullig gris till våran lilla gris Nova. 
Andra stoppet blev strax utanför Sundsvall efter att ha stått i bilkö hur länge som helst på grund av en bilolycka efter vägen. Då blev det lite fika och bensträckning + rastning av hundarna. När vi var klara så hade de öppnat den vanliga vägen igen så vi slapp köra runt allt där olyckan var. 
Sedan kom vi till nästa avspärrning och fick köra runt E4:an hur länge som helst och vi räknade på att det blev över 3 mils omväg än om vi bara hade tagit E4:an hela vägen. 
Tredje stoppet blev i Uppsala där vi köpte lite mer fika, sträckte på benen och rastade hundarna. 
Sedan så åkte vi raka vägen, virrade bort oss mitt inne i centrala Stockholm men Robert,som bara kört där en gång tidigare för massor med år sedan och dessutom bara kunde använda en arm, körde riktigt bra i Stockholmstrafiken.
När vi kom fram så surrade vi med Patrik och Ingegerd ett tag innan min bror Göran kom förbi och sedan hans dotter Sabina och min morbror Lasse. 
 
Torsdag:
Vaknade rätt så tidigt av att mamma kom, hon hade sovit hos Göran första natten. Klev upp och for och handlade med Robert och sedan efter en stund så for vi och grillade korv och fiskade med Patrik. Lite dåligt bara att maskarna vi hade köpt var döda och ingen fisk blev det heller. 
God tacos blev det till middag och efter det somnade både Patrik och Robert och vaknade bara till någon gång under kvällen. Så satt och pratade med mamma och Ingegerd och kollade lite på tv med dem. 
 
Fredag:
Vaknade och hade beslutsångest om vad vi skulle göra. Slutade med att jag och mamma gick hem till Göran för att kolla lite kläder som vi skulle ta med oss hem. Efter det åkte jag, mamma, Robert och Göran till Brisak och kollade i några timmar (blir lätt det när mamma är med) och sedan for vi till en loppis en bit därifrån. När vi kom tillbaka så åt vi middag och efter det for vi ner till hamnen på karaoke, riktigt kul var det och jag och Robert sjöng "När vindarna viskar mitt namn" av Roger Pontare (han gjorde det bättre än oss). Lyckad kväll i alla fall och jag var helt slut efter allt promenerande under dagen och dessutom den långa vägen dit och hem så jag somnade med kläderna på och vaknade inte förrän 09.00 nästa dag (första gången på hundra år som jag sovit en hel natt utan att ha vaknat en endaste gång!)
 
Lördag:
Försökte få liv i Robert eftersom det var tänkt att vi skulle ta bussen in till Stockholm och antingen fara till Gamla stan eller Skansen, men det var helt omöjligt. Gick istället en promenad med mamma, Patrik, Lillan, Nova och Norris. Kände under promenaden hur något tittar på mig och kollar upp och ser ett rådjur inte alls långt ifrån där jag står: Visar Nova rådjuret just som det börjar springa iväg och hon blir helt tokig och skällig och gnällig men lugnade sig när vi började gå, de andra hundarna trodde att hon fått ett frispel xD
Efter promenaden så for jag och mamma ner till centrum och mamma visade vart hon hade bott när hon bodde där, vart mina syskon gått på dagis och lite annat skoj :) Vi handlade lite och var inne på zooaffären och kollade, blev lite chockad när jag var där första gången med Robert och såg att de hade apor därinne! Dock inte till salu, men söta var de.
Sedan åkte jag ner med Robert eftersom han tjatat om kebab i flera dagar, men det blev sallad för mig. 
Till middag blev det pizza och sedan så gick vi ner på nästa karaoke som var bara några meter ifrån där Patrik och Ingegerd bor. Dock var vi inte borta i mer än 20-30 minuter innan vi var less och gick hem igen. 
Satt uppe länge och pratade med mamma och Ingegerd innan jag gick och lade mig. 
 
Fick träffa mitt syskonbarn Alicia som jag inte träffat på 7år(!) och nu var hon inget litet barn längre som hon var då. Fick även träffa hennes syster och min barndomskompis Angelika som jag inte heller träffat på ett tag men tror att det var runt 10 år sedan som hon och jag sågs sist!
 
Söndag: 
Vi klev upp 5.30 och packade in allt i bilen och städade undan lite innan vi for strax före 07.00
Kändes inte alls roligt att fara hem men eftersom Robert skulle till sjukhuset idag så var vi så illa tvugna. Denna gång gick det problemfritt att köra igenom Stockholm och var nästan ingen trafik. 
Första stoppet blev i Tierp där det blev en bensträckare och köp av frukost. 
Stopp nummer två blev inte förrän i Sundsvall då vi skulle på Ikea. Första gången Robert var på Ikea och han gillade det inte alls. Han åt bara och sedan måste han ha sprungit igenom hela affären för han ringde efter inte alls lång tid och sa att han var i bilen och väntade med Nova, och sov xD
Jag och mamma hittade det vi och andra som vi handlade åt skulle ha och allt som allt var vi där inne i 2 timmar.
Sedan var det bara att fortsätta hem igen och vi var väl hemma 17.00 
Var helt slut under hela resan hem och somnade till lite då och då och väl hemma, efter att ha ätit lite, somnade jag flera gånger innan jag tvingade in mig i duschen för att sedan bli lite piggare fram tills 23.20 då jag inte orkade vara vaken längre. Hade somnat tidigare om det inte vore för att det var så mycket intressant på tv.
 
Jag saknar i alla fall alla er som jag träffade i Stockholm och hoppas att vi kan åka ner igen snart! Robert vill ju flytta ner till Gustavsberg eftersom han trivdes så bra och jag kan hålla med honom att det inte hade varit helt fel, men samtidigt så älskar jag allt som norra Sverige har att erbjuda och dessutom känns det som världens lyx att få bo nära sina föräldrar här uppe. 
 
Nu när jag nästan skrivit en hel roman om de här dagarna så bjuder jag på lite bilder istället.
 
Bild 1: Findus och Nova myser på morgonen innan avfärd. 
Bild 2: Novas gulliga Miss Piggy hon fick i Nordmaling.
Bild 3&4 Höga kusten bron.
 
 Bild 1: Lillan under grill- och fisketuren.
Bild 2: Nova spelar tv-spel.
Bild 3: Söta Norris ♥
Bild 4: Vackra Snövit som började vara framme lagom tills att vi skulle fara. ♥
 
 Bild 1: Lillan sover började känna sig som hemma och lade sig och sov på soffan med Patrik.
Bild 2: Egobild/Selfie på toan på karaoken i hamnen. (bara för att alla måste ha en sådan bild).
Bild 3: En bild på fiskarna i akvarimet.
Bild 4: Roberts present till Patrik, en syrepump formad som en rumpa!
 
 Och sist men inte minst, en bild på maten på Ikea, för det måste man väl bara ha? Jag gillade det medan Robert inte alls var lika positiv. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0