Första advent

Som de flesta nog redan vet så är det första advent idag. Jag hade då noll koll på det enda tills för några dagar sedan, annars brukar jag hålla reda på det. Visste inte heller att det var skyltsöndag förrän igår kväll. Så vi har varit ut som tvärast men var väldigt lite i år och noll julstämning när det knappt är någon butik som julskyltat eller ens lagt ner tid på att anstränga sig i år. 
 
Jag försökte i alla fall väcka julstämningen till liv igår genom att börja julpynta lite smått hemma. Tog fram den nya vita julgranen (äntligen så har vi skaffat en) och klädde den lite lätt men är inte helt nöjd. Sedan ställde jag även fram lite annat pynt. 
Idag så har jag bakat snöbollar, lyssnandes på julmusik, och tänt det första ljuset. Nu väntar jag bara på att klockan ska bli 18.15 för då ska vi spela bingolotto, äta snöbollar och ha mys. 
 
 
 
Snöbollarna, ojämna och inte de vackraste, precis som det ska vara.
 
 
 Novas monsterögon i bakgrunden!
 
Glad första advent!
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0