Är otroligt less på skolan!

Den 1/9 var jag inne på skolan och skickade iväg en ansökan om att få läsa klart min USKA-utb på distans. Eftersom utbildningen ändrades termin efter jag slutat så är jag tvungen att sätta ihop flera av mina gamla kurser för att bilda en kurs av de nya samt göra de kurser som fattas. Vi räknade på att det skulle ta högst 2 terminer att göra klart allt och då hade jag även ett dimplom som tydligen var bra att ha.
Var även tvungen att bifoga lite betyg som jag var tvungen att få hitskickade, vilket gjorde att det tog lite extra tid. 
 
12 dagar efter att jag skickat in mina betyg till studievägledaren så får jag ett mejl om att hon är sjukskriven och vilka jag ska kontakta istället. Försöker i ett x antal dagar att ringa men får bara svar av växeln en enda gång! Trots att jag ringt vid en massa olika tillfällen och dagar. 
Ger upp ringandet och kontaktar en annan studievägledare via mejl, eftersom de inte skriver ut deras telefonnummer på hemsidan. Fick till svar efter några dagar att hon skulle kontakta Åsele, det var snart en månad sedan. Trots att jag skickat henne och frågat hur det går så får jag inget svar.
 
Ja jag är medveten om att detta låter mer som ett surt mejl istället för ett blogginlägg men är så otroligt less på skolan just nu. Det är snart 2.5 månad sedan som jag skickade in ansökan som skulle ta upp till 3 veckor att godkänna eller ej, jag skulle vilket som få svar om det. Men när man inte får veta något alls så blir man less!
Jag vill mer än allt göra klart denna utbildning så fort som möjligt så att jag kan få bättre lön, bättre kompetens, större chans att söka andra jobb och även kunna söka jobb som USKA i andra kommuner och kanske få ett deltids- eller heltidsjobb istället för att jobba som tim.vik och på papper räknas som arbetslös.
 
Blir att skicka mer mejl imorgon eftersom det känns lönlöst att ringa, och ingen kommer heller att ta mig seriöst med denna röst då jag knappt kan prata.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0