Mina lediga dagar

Jag får inte pluspoäng när det gäller att skriva här men har haft fullt upp. Var ju ledig i hela 6 dagar från den 4 juli-9 juli.
Fredagen den 4 juli: Första lediga dagen och Roberts sista jobbdag så for vi iväg med husvagnen till Bredträsk. Dock så hade vi lite otur och inte långt innan campingen så dör våran bil, den brukar vanligtvis gå att putta igång och eftersom vi var i en nedförsbacke så testade vi bara att rulla nerför men den startade inte och den här gången lyste även en oljelampa som inte lyst tidigare. 
Men efter att Robert nollat batteriet och väntat en stund så startar bilen igen och vi kan köra de sista 500 m till campingen.
På kvällen kommer en kompis till oss och hälsar på och vi hade riktigt trevligt.
 
Husvagnen + förtältet
 
bild från när vi satt nere vid sjön på fredagkväll
 
Lördagen den 5 juli:så ska Robert till Bjurholm för att handla lite och då startar inte bilen igen men då visste vi att det bara var att nolla batteriet och vänta. Medan han var borta så passade jag och hundarna på att bada. 
När Robert kom tillbaka så var vi och hämtade en båt som vi hyrt under helgen, inte den snyggaste båten kanske men den dög för oss.
På eftermiddagen kom även några vi känner och släkt till den ena av dem dit, så blev livat på campingen. Inte riktigt det jag hade hoppats på eftersom min önskan med resan var lugn och ro och att få vara ensam med Robert. 
Upptäckte även att Torgny hade fått en fästing, typ andra gången i livet som jag ser en (första gången var förra året på Charlie) och första gången jag måste ta bort en själv. Och eftersom vi hade glömt våran fästingplockare hemma så var det bara att lösa det på annat sätt så det fick bli fiskelina. Vi lyckades som tur var få ut hela fästingen, men hade rysningar i hela kroppen resten av kvällen. Fick även en stor skalbagge i skallen då jag satt och tittade på film tidigare under kvällen.
 
Var även så dum att jag glömde bort att Nova blev 6 år på lördagen, inte för att hon skulle ha förstått att det var hennes födelsedag men ändå. Nu så är Nova 6 år gammal!
 
 
 
 
 Söndagen den 6 juli: Var meningen att vi skulle hem på söndagen men vi bestämde oss för att stanna en natt till. Vi var ute en sväng på dagen med båten och ännu en sväng på kvällen som blev lite längre. Robert lyckades få en öring och en rätt så stor abborre som vi tog reda på. Annars så fick han bara små abborrar som fick åka tillbaka i sjön igen.
 
Lyckades även bli biten av Torgny på söndagen. Skulle gå med han och Nova på en promenad och på vägen så gick vi förbi två hundar, en på varje sida som han inte brydde sig om. 
På vägen tillbaka började ena hunden gnälla efter Nova eftersom de har träffats förut och han är även pappa till Novas ena valpkull. Då började Torgny skälla och sedan började alla hundar skälla och jag kom ivägen med benet när Torgny skällde.
 
Detta är några dagar efter att det hände.
 
Den snygga båten vi hade lånat/hyrt.
En koncentrerad Robert och en trött Nova
 
Öringen som Robert fick
 
Måndagen den 7 juli: Vi åkte hem från campingen men det var lättare sagt än gjort. Tar ett bra tag innan bilen vill starta och säger till Robert när den väl gör det att nu kommer vi säkert ta oss nästan enda fram och sedan kommer den att dö igen. Och ångrar att jag ens sa något för bara i backen nedanför Roberts mamma och låtsas pappas hus i Storarmsjö så dör bilen och vi får inte igång den igen. Som tur är så var en kompis till oss alldeles i närheten så att han kunde hjälpa oss upp till tomten.
Efter att ha haft batteriet ur ett bra tag så startar bilen igen. Säger då (dum som jag är) att nu kommer vi väl bara att ta oss till bron innan Vännäs och så dör den igen och gissa vart den dör? Jo precis när vi kommit till bron. Men där fick vi bogseringshjälp av han som hjälpt oss tidigare. 
Efter detta så far Robert och köper en annan bil nästan direkt, av tjejen till han som hjälpte oss. Så nu har vi en ny bil som än så länge startat varje gång och inte behöver puttas igång. Däremot så är det ingen kombi så vi kommer måsta hitta en annan senare.
Efter detta blev det att fara tillbaka till Storarmsjö och stugan där det blev en lång fiskesväng innan sängdags.
 
 
 
Tisdagen den 8 juli: Badade, solade och brände mig rätt så rejält. På kvällen så blev det även fiske runt Lycksele med Robert och Johan (egentligen så ville jag bara fara och äta strips någonstans men Robert sa att de skulle fiska om vi nu skulle fara). Inga fiskar fick de men vi fick se många som hoppade.
Vi kom hem rätt så sent på natten eftersom vi hade bestämt oss för att sova i Vännäs då det egentligen var sagt att det skulle komma folk på onsdagen och kolla på bilen.
 
 
 
Onsdagen den 9 juli: Vaknar och det första man får göra är att städa ur bilen eftersom det som sagt var folk som skulle komma och kolla på den, men ingen kom. Efter städningen så for vi på hotellet och åt lunch i den stekande värmen.
Efter vi ätit så bestämde vi oss för att fara och bada men vi kom inte på något bättre ställe än Storarmsjö eftersom  även hundarna skulle med och vi antog att det skulle vara mycket folk på alla badplatser här runt. 
Dock så vägrade Robert att bada när vi kom dit så jag fick bada själv med hundarna. 
Sedan blev vi bjudna på mat hos Roberts mamma och innan maten så börjar jag få synbortfall och det känns även som att jag fått bomull instoppat under ögonlocken. Tar alvedon men det hjälper inte och hinner knappt komma hem förrän det spränger i skallen och jag kräks, migrän.com.
Robert for tillbaka till Storarmsjö och jag får ligga hemma ensam och kurera mig eftersom det var jobb på torsdagen igen.
 
Så det var lite om mina lediga dagar. Det var helt okej men hade hoppats på lite mer egentid tillsammans med Robert. Men vi får ta det en annan gång eftersom det garanterat kommer fler chanser till det.
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0