Lite från denna månad

Det känns som att jag inte har gjort annat än jobbat sedan jag var ledig sist men har faktiskt hunnit med lite andra saker också.
 
Vännäsdagarna:
Andra dagen efter min "ledighet" var slut så började vännäsdagarna. Något som jag annars tycker brukar vara rätt så kul men i år så var det inte alls roligt, kanske för att jag jobbade.
De började redan på tordagkväll med att leva om på hotellet, men de höll inte på så länge och gjorde inte mig så mycket eftersom jag inte började förrän 12.00 på fredagen.
Det som däremot irriterade mig var att det knappt gick att ta sig ut på lördagen när jag skulle fara eftersom vi som vanligt hade ett marknadsstånd som blockerade dörren.
 
 
 
Sedan på lördagen så kom Robert hem tvärt och vi gick en sväng tillsammans på marknaden och efter att ha gått en sväng med honom så gick jag en sväng med mamma. Blev lite stressigt eftersom jag skulle fara och jobba 15.30 och det går inte att gå i normaltakt när det är så mycket folk. 
Fyndade däremot en väska och två par nya solglasögon att ha i stugan. 
Efter jobbet så for jag hem till storebror Magnus ett tag och hälsade på innan jag for hem till mamma för att sova där eftersom det levde om tillräckligt från hotellet natten innan och då skulle jag inte jobba dag.
 
Söndag: Jobbade dag och slutade 16.30. For sedan hem och då hade Robert kommit hem och dessutom köpt två jättefina klänningar till mig :)
For sedan hem till mamma och grillade eftersom min ena bror Patrik från Stockholm var där, de stannade till på hemresan norröver. Det var 7 år sedan som jag träffade honom sist så det var kul, synd bara att det blev så kortvarigt. 
Efter det så for jag och Robert ut och fiskade.
 
Efter Vännäsdagarna:
Måndagen efter Vännäsdagarna så for vi in och lämnade in tvn på lagning för tredje gången, samma fel som tidigare. Vi har fått tillbaka den nu och enligt dem på netonnet så var det inte samma fel utan ett annat så det skulle inte gälla på garantin men de lagade det endå för att vara snälla.
Nu känns det som bluff och båg eftersom det som enligt dem var fel för det första varit någon som varit fel hela tiden och för det andra inte har något att göra med att tvn inte går att starta!
Men har inte orkat ringa dit och skälla på dem för att de är så giriga och inte vill ge oss en ny tv, så nu måste den sluta fungera två gånger till innan vi får ut en ny och inte en gång till som det var sagt innan. Jag har inte ens kopplat in den utan bara testat den och sedan ner i kartongen igen. Tänkte att jag kopplar in den när Robert kommer hem och så får vi se hur många minuter den kommer vara igång innan den lägger av...
 
Det regnade lite när vi for till stan
 
Åselemarknaden: Ja i år blev det att fara till Åselemarknaden tillsammans, inte ofta som det händer kan jag lova. Gick runt två varv tillsammans med Robert och Öberg och trots att vi hade med oss relativt mycket pengar där vi hade lika mycket var så var det mest bara Robert som fick med sig saker hem. Det enda jag kom hem med var 12 par nya sockar.
Fick ju även träffa pappa och äta god palt som han hade tagit hem till oss :)
 
På vägen hem så mötte vi denna filur, enligt Öberg så var den mycket deprimerad.
 
Sedan så hann vi knappt komma tillbaka till Storarmsjö så märker vi att hundarna är borta, de hade lyckats smita ut genom altandörren hur nu det gick till. Så det var bara att fara iväg med bilen och leta efter dem. Vi for till en stuggranne på andra sidan sjön och fick veta att de hade varit där 10 minuter innan (ungefär när vi kom tillbaka och började ropa) och en annan hade sett dem 2 timmar innan på vägen. De hade i alla fall fått bråttom iväg från stuggrannen, troligtvis för att de hörde oss ropa på dem.
Vi var och åkte runt en sväng men när vi kom tillbaka så kom de springande i full fart emot oss bakom huset och de var helt slut.
 
Sedan så åkte vi till Nordmaling och var där tills på söndagen och efter det var det dags för Robert att åka tillbaka till stugan igen eftersom han skulle vara där och fixa och jag jobbade.
 
På onsdagen så fick jag världens mensvärk och for till stugan för att vila upp mig och eftersom jag var ledig på torsdagen så var jag där tills dess. Efter det var det jobb hela helgen och på söndagen efter jobbet så for jag till stugan för att umgås med Robert och de andra som var där tills på tisdagen denna vecka. 
Imorgon så är det sista dagen för den här veckan och far till stugan direkt efter jobbet och är där tills på lördag då det är planerat att "gubbarna" ska fara hem igen och jag och Robert ska till stan för att äta och sedan så ska vi hem och kolla på film och bara ta det lugnt resten av helgen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0