Pimpling, fjärde advent och städning

Igår när vi klev upp så for vi och pimplade. Jag var inte på det bästa humöret då jag var trött, det var kallt ute, det kändes som att jag inte hade tid med det och dessutom så for vi till ett ställe där jag visste att chansen att få fisk var minimal och det hade jag rätt i. Men vad gör man inte för sitt livs kärlek när han vill fara och fiska? 
Dessutom var inte vädret helt fy skam utan det enda som jag skulle behöva är nya handskar som faktiskt tål lite snö och håller värmen.
 
Efter pimplingen så for vi hem, Robert lämnade av mig och sedan for han för att kolla om han kunde hyra ett släp för att frakta iväg våran båt som stod på en kompis tomt. Men släpet var fortfarande uthyret så han kom hem en stund precis när middagen var klar, timing!
Efter att ha ätit så började jag med städningen hemma, renbäddade sängen, plockade undan överallt, dammsugade, skurade och tvättade några maskiner med tvätt.
 
Men sedan så får man ju inte glömma att det även var fjärde advent igår. Det firade jag med att tända det fjärde ljuset medan jag städade och efter städningen gjorde jag en saffranskaka (vilket resulterade i två vändor till affären p.g.a glömda ingredienser) och till det hade vi vaniljvisp och jag drack hallon/blåbärs glögg med mandel medan Robert nöjde sig med pepsi.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0