Fredagspromenad

I fredags efter att vi ätit god middag med jordgubbspaj och vaniljsås till efterrätt så gick vi ut på en promenad. Vi började med att gå till sandkammen för att fiska men det blåste så mycket och var så mycket glas där att vi bestämde oss för att gå till "vårat" ställe på andra sidan älven istället. För att komma dit så måste man gå över en bro och istället för att ta vägen dit så gick vi genom skogen så att vi kom ovanför sandkammen och måste säga att jag älskar utsikten där.
 

Efter lite fotande så var det bara att fortsätta promenaden in genom skogen och sedan över bron. När vi kommit över bron så möttes vi av lösa hundar vilket Charlie inte gillade för fem öre. Men det gick bara bra, var bara fortsätta gå och inte låtsas om de andra hundarna.
 
 
 
Sedan kom vi tillslut fram till "vårat" ställe. Robert fiskade, Nova och Charlie busade som galningar och jag fotade och surrade med Robert som nog blev lite småless på mitt babbel. Jag fick även klättra ut på ett träd som rasat ner i älven för att rädda Roberts flöte som fastnat.
 
 
 
 
 
 
 
Robert lyckades även få upp en liten gädda, tyvärr inte samma gädda som bara minuter tidigare farit iväg med hans jigg.
 
Om Robert hade varit ledig i lördag och om det hade varit lite mindre insekter som höll på att äta upp oss så hade vi nog stannat längre än vad vi gjorde. Men det kommer fler gånger för sommaren har ju bara börjat :)
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0