Firas i juni

I juni finns det tydligen något att fira varje dag. Sitter och kollar på VK nu där de har lagt upp en lista på sådant som firas i juni och här är några av dem.
 
1 juni, mjölkens dag & mobilfria dagen
 
6 juni, Sveriges nationaldag (för er som inte visste det ;) ) men det är även fruktens, färskpotatisens och sillens dag
 
14 juni, Internationella blodgivardagen (något jag tycker att jag borde vetat eftersom jag är blodgivare men icket).
 
15 juni, Internationella jongleringsdagen 
 
18 juni, Internationella picknickdagen
 
20 juni, Internationella surfdagen
 
21 juni, Midsommarafton, Långsamhetens dag och Världsmusikdagen
 
22 juni, Midsommardagen
 
Det fanns såklart många, många fler och mer betydelsefulla dagar som nationaldagar och dagar mot olika sjukdomar. Men tog inte med alla så ni som vill veta mer kan gå in på VK och läsa. Såg även att det fanns en sida som heter www.temadagar.se där man kan se andra såna här dagar som finns men inte står med i almanackan. Där hittade jag även den här dagen: 8 juni, Världsstickningsdagen, låter som något för min mamma :)
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0