Firas i augusti

Har ju redan skrivit om dagar som firas i juni och juli så fortsätter med det och skriver lite dagar som firas i augusti
 
1 augusti, Alla flickvänners dag (det skulle jag fått veta igår)
 
3 augusti, örtens, senapens och vattenmelonens dag. Så är ni sugna på lite vattenmelon med senap och örter så passar det bra den här dagen. 
 
4 augusti, Världsvänskapsdagen och alla systras dag
 
5 augusti, Internationella öldagen
 
8 augusti, lyckans dag
 
9 augusti, rulltårtans dag
 
10 augusti, Skogens och loppmarknadens dag men även Larsdagen, något som jag måste försöka komma ihåg då min morbror som faktiskt heter det kommer upp från Stockholm dagen innan Larsdagen.
 
15 augusti, Lejonets dag (mitt stjärntecken)
 
16 augusti, Berätta ett skämt dagen. Så passa på att vara roliga den 16 augusti
 
20 augusti, Min födelsedag!
 
26 augusti, Alla hundars dag
 
Fanns en hel del roliga dagar i augusti men orkade inte ta med alla. Bäst är ju, om man frågar mig, den 20 augusti.
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0