♥ Dag 8 – Ett ögonblick

Nu är jag på dag 8 och ska skriva om ett ögonblick. Jag vet inte riktigt vad som menas med ett ögonblick men har bestämt mig för att skriva om ett lite speciellt ögonblick i mitt liv, dagen då jag och Robert förlovade oss.

Man tycker ju att en förlovning ska vara något romantiskt, det tycker jag i alla fall. Men kan säga att våran förlovning var långt ifrån romantisk, mest för att Robert inte är den romantiska typen och han kommer nog aldrig att bli det heller, men han försöker så gott han kan.
Kan ju börja med att berätta att det endast är jag som har en ring, lite som i USA. Det hela började med att vi länge pratat om att förlova oss och när jag fyllde 18år så sa Robert att kan vi inte gifta oss istället? Vilket vi även hade pratat om.
Jag sa till honom att jag ville vara förlovad ett tag först. Och han sa visst men då köper vi bara en ring till dig och sen köper vi varsin ring till den dagen då vi gifter oss.
Sagt och gjort, jag for och tittade på ringar en dag då jag liks skulle följa med mamma till guldaffären. Hittade bara en ring som jag blev förtjust i och tänkte den SKA jag bara ha, den ringen ska bli min förlovningsring.
Skickade till Robert att jag hittat den och vi for och kollade tillsammans.
Hon i kassan tyckte att det var ett dåligt val och att det inte ens var en förlovningsring men jag ansåg att eftersom det var jag som skulle ha den så skulle det även vara jag som skulle få bestämma.
Ringen var lite för stor och fick skickas in för att förminskas, vilket jag tyckte kändes som en evighet.
Nu kommer jag till dagen då vi förlovade oss. Robert fick veta att ringen hade kommit och jag sa att jag inte ville följa med utan att han skulle hämta den och ge den till mig, jag hade fått en fix idé om att han skulle ställa sig på knä och fria som i filmer eller i alla fall sätta den på mitt finger.
När Robert kom hem så kastade han asken med ringen i rakt i skallen på mig och sa "här har du" och sen gick han och satte sig och kollade på tv xD. Inte det som jag hade tänkt mig.
Satt länge i sovrummet och kollade på den och försökte få Robert att i alla fall sätta den på mitt finger. Tror inte att han gjorde det utan att jag fick göra det själv.
Men fick i alla fall veta att han träffat mamma på vägen hem och sagt att äntligen var den här och så hade han sett jätte glad ut. Så vet att han väntat på den dagen lika mycket som jag även om han inte visade det på samma sätt.

Ja det var ett ögonblick i mitt liv, varför jag valde att berätta om just det här vet jag inte, det kändes bara som en rolig sak att skriva om.
Nu har vi varit förlovade i över 2 år och än så länge är vi inte gifta, men känner på mig att det inte är långt bort.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0