♥ Dag 26 – Mina rädslor

Kan ju börja med att berätta att jag är en riktig fegis och är rädd för ganska mycket. Till exempel så är jag mörkrädd, varför vet jag inte men det har kommit nu när jag blivit äldre. Som tur är så vet jag andra som också är det så behöver inte känna mig ensam. Men är inte mörkrädd hela tiden utan det är något som går i perioder.
Småkryp är inte heller en favorit men ställer mig inte på en stol och skriker om jag ser ett, i alla fall inte om jag är bland folk där jag inte vill skämma ut mig ;), har jag en spindel på mig så kan jag sprätta bort den själv, beroende på storleken på den.
Råttor gillar jag inte heller vilket är lite konstigt eftersom jag själv varit ägare till små ökenråttor och som jag fortfarande skulle kunna tänka mig att ha.
Men råttorna vi har i stugan är mindre trevliga och nu sist när vi höll på att fixa inför sommaren så satt vi i och pratade och en råtta var nära på att springa in i stugan från uterummet men den sprang ut lika fort när jag skrek. Anledningen till att jag är rädd för dessa råttor är nog för att mamma skrämmer upp mig varje år med sorkpest hit och sorkpest dit och jag vet att det inte är någon trevlig sjuldom att få.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0