En helg i Åsele

Vet att det var några dagar sedan nu det var helg och tänkte skriva i måndags men då funkade det inte att lägga in bilder så då gav jag upp. Men nu gör jag ett nytt försök.
I helgen var vi i Åsele och båtön. Vi åkte till Åsele i fredags eftermiddag och på lördag morgon åkte vi till båtön.
Vi åkte dit med ÅBKs båt eftersom pappa är med i det och hjälper till att ta hand om båten.
Vi hade en jätte trevlig helg och vi fiskade, grillade, spelade kort och på söndagen innan vi for hem så hjälptes alla åt att hugga och stapla ved, så nu har dom ved dom som far dit i höst med båt eller i vinter med skoter.
Men här kommer lite bilder från helgens lilla utflykt:
Här är storstugan med kök och matrum och en jätte stor utealtan.


Sovstuga med en sov del och en del där man grillar, sovdelen är där fönstret är.


Min lillebror med sin "krigsmålning"...


...och kan han så kan jag!


Fiskarna som älsklingen fick upp och som sedan hamnade i röken


Älsklingen som röker fisk

Jag och Torgny på väg ner till båten för hemfärd


En bild på pappa "kapten" Enar


Fin utsikt från båten på hemvägen


Och sist men inte minst en bild på "Båten Kristina" som vi åkte med till och från båtön.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0