Tisdag 30/5

Första gången på länge som jag vaknade före Casper, klockan 09.00 på morgonen dessutom. Trots det faktum att han somnde ovaggad och rätt tidigt på måndagen.
Men hann inte vara vaken många minuter innan han faktiskt vaknade av sig själv, så slapp väcka honom i alla fall. Känner mig alltid så elak då jag behöver göra det. 
Efter lite frukost och påklädning så begav vi oss mot BVC. Var fullsmockat med folk där, är van att när vi kommer strax före 11 med 30-45 minuter kvar så brukar det vara rätt folktomt, men inte igår. Mest troligt berodde det på att det var stängt förra veckan, då jag egentligen skulle gå men glömde bort det och tur var väl det eftersom jag då bara fått vända i dörren.
 
Efter ca 1 timmas väntan så blev det våran tur. Snabbt gick det och han väger nu 10.665kg och är 76 cm lång, vilket betyder att han redan vuxit 24 cm sedan han föddes för lite drygt 9 månader sedan. Vart tog min lilla bebis vägen?
Men samtidigt så har han varit kring 70cm sedan 5 månaders ålder så var ett tag sedan han var liten kan jag känna.
 
När vi var klara på BVC så gick vi till pappa en sväng. Försökte få övertrötta Casper att sova men det var omöjligt. Är nästan bara vagnen som gäller dagtid, eller i vissa enstaka fall sin egen säng hemma. Men resesängar på andra ställen är det ibland lite svårare med.
Sedan samma som måndagen, hem och fixa med tvätten som hängt ute på tork över natten och göra middag. Blev lite senare middag då det fattades ingredienser till pannkakorna jag skulle göra och inte orkade gå tillbaka ytterligare en gång till affären. Hatar förkylning som sätter sig på luftvägarna och som får en att känna som att man varit ute och sprungit maraton när man bara promenerat i lugn takt en mindre bit...
Så Robert fick handla det efter han varit och pratat med de vi ska köpa huset av.
 
Efter det skulle såklart min impulsiva pojkvän inte ha mat utan fick istället bråttom iväg att hämta "30-årskrisen" (våran nya bil). Så fick äta tillsammans med Casper som blev tokig i pannkakan, trots att han redan både ätit middag och en flaska välling.
Robert kom sedan tillbaka, han hade ångrat sig för en sekund så han skyfflade in lite pannkaka innan han ångrade sig igen och hämtade bilen.
 
Sedan stod det nattning på schemat, hela dagen igår kan jag tycka att Casper var lite trött så tänkte lägga honom lite tidigare än vanligt, eller i alla fall sätta mig och mysa en stund med han i soffan. Och det gick han med på, tills flaskan var tom. Sen skulle det klättras på mig som om jag vore nån klätterställning så gick upp och lade han i sängen. 
Även där skulle han leka apunge och trots att han var övertrött ville han inte sova. Han var inte ens ledsen som han alltid blir i dessa lägen utan han skrattade åt precis allt. Så ja, vi busade en stund. Enda tills jag kände att nä nu orkar jag inte längre, återingen på grund av denna förkylning som tar kål på mig. Så kraxade fram  lite vaggvisor och dylikt tills han somnade. Stackarn som ska behöva lyssna på min "skönsång". Men han blir lugn och somnar av det så nått av det måste han ju gilla. Eller så somnar han helt enkelt för att slippa höra.
Jag fick iaf lite egentid, även om jag hade gjort smartast i att sova. Så passade på att pyssla lite, lyssna på pod, skrolla på Pinterest och se lite Youtube.
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0