Över lika snabbt som den började

Den här helgen försvann snabbt. Känns som att det bara var tidigare idag som det var fredag eftermiddag och vi begav oss iväg till Storarmsjö. Men trevligt har vi haft det i alla fall och det är väl det som gjort att tiden bara försvunnit.
 
I fredags åkte vi som sagt till Storarmsjö och tog med oss båten eftersom båtvagnen skulle besiktas igår. Den gick igenom utan några anmärkningar så det är ju skönt. Medan Robert gjorde det, samt tog en fisketur/båttur med sin pappa, så var jag på stan med mamma och letade bodys till mannen som växer så det knakar, d.v.s. Casper som givetvis också var med.
Hittade även ett par solhattar och kepsar åt lilleman. Till mig själv fick det bli ett telefonskal på rea, trots att jag också skulle behöva lite nya saker men det får bli en annan gång.
 
Så gårdagen gick fort, till och med tiden då vi satt på busstationen och väntade på Robert gick fort, trots att vi inte gjorde så mycket mer än att försöka hålla Casper road.
Och idag blev det hemfärd. Hade god lust att följa med Robert och fiska i det fina vädret som vi har haft idag men eftersom jag inte hade lust att ta med Casper, då han som sagt är i ett stadie nu då han snabbt blir uttråkad, och inte hade någon barnvakt så var det bara att vara hemma.
Tog en promenad till pappa istället och passade på att handla lite på ICA också. 
Blev även en tidig kväll för Casper ikväll som redan sover och somnade ovaggad. Tror att värmen tar på krafterna även för honom. Men måste säga att han varit duktig på att få i sig vatten och ja sedan jag fick barn är detta en av sakerna som gör mig glad. Att mitt barn får i sig tillräckligt med vätska ;p
 
Jaja nu sitter jag och funderar på vad jag ska göra nu. Har längtat efter lite egentid men sedan när den kommer så blir allt bara tråkigt, och inte är jag trött längre trots att jag varit det hela dagen...
(bara för det så vaknade Casper, haha men sover nu igen).
Men det kan inte bara vara jag som har det problemet som nybliven förälder. Att jag, vissa stunder, suktar efter egentid. Tid till att göra massa saker eller ingenting alls, tid till att äta nått gott framför en bra film/serie, läsa eller vad som helst men så fort den tiden kommer vill man antigen bara gå och lägga sig eller mysa mera med bebis som nu bara vill sova.
 
Hur som, nu ska jag i alla fall slötitta på tv, dricka saft och invänta min älskade sambo. 
 
Caspers outfit idag, så jäkla söt unge vi har! ♥
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0