Måndag 29/5

Försöker mig på en lite ny sak, nämligen att försöka skriva lite om varje dag på veckan eftersom det gör mig gott att få skriva av mig och reflektera lite över dagen, samt att jag älskar att gå tillbaka och läsa om gamla minnen, upplevelser och känslor. Har läst min förlossningsberättelse ett par gånger och det är sjukt hur mycket man glömt sedan dess.
Kanske borde jag skriva dagbok men att blogga är mycket roligare.
 
Så åter till ämnet, måndag.
Kände att dagen mest bestod av ärenden. 
Började med en sväng på biblioteket efter lunch. Eftersom vi missade den föräldragruppen som hölls där fick vi brev hem om att få hämta ut en bok till Casper och igår kände jag att det var dags att ta tag i det. 
Lite roligt var att jag köpt exakt samma bok i söndags på loppisen, men var av en liten tjej för endast 5 kr och den boken går ju att ge till någon annan som kanske vill ha den eller låta Casper bläddra sönder.
 
Efter biblioteket blev det en sväng upp till pappa för att kolla genom lite reklam. Vet att de oftast brukar ha på affären men jag har en förkärlek till att kolla sådant hemma innan jag handlar.
Passade även på att kolla lite recept och tips på middagar innan. Fick bli kycklingsallad. Snabbt, gott och enkelt!
Sedan var det bara att handla ingredienser och gå vidare till nästa stopp som var apoteket. 
Handlade lite snabbt och traskade vidare hemåt igen där jag skötte tvätt och matlagning, jättekul? Nä men sådant som händer i mitt liv just nu.
 
Kvällen avslutades med en tidig och enkel nattning av en supertrött bebis vilket resulterade i att mamma och pappa kunde se på film i lugn och ro innan läggdags. (Läggdags för Robert d.v.s., själv fick jag fel på magen och fick vara vaken ett par timmar till).
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0