Konsten att ta reda på fakta innan man öppnar munnen!

Ja den här dagen började minsann på ett konstigt sätt och då tänker jag inte bara på att Casper lyckades somna om efter ca 1½ och även gav mig lite sovmorgon utan på det faktum att jag fått leka detektiv.
För att göra en lång historia kort så har en person jag känner till, som jag tidigare kunde kalla bekant men nu inte har nått med att göra, flyttat in i våran gamla lägenhet på grund av att deras lägenhet utsattes för brand för inte så länge sedan. Var väl inte deras lägenhet som brann utan en intilliggande men deras blev utsatt för skador vilket som vilket gjorde den obebolig.
 
Hur som helst så börjar de för det första gnälla på hål i väggen och säger direkt att det är vi som gjort dem. För de som känner oss, samt de som spenderat tid i lägenheten, vet att så inte är fallet, hade knappt tavlor uppe. 
För hålen var där när vi flyttade dit och en av anledningarna till att vi blev lovade renovering då vi flyttade dit. Kruxet var bara att vi väntade så länge med att renovera, p.g.a. att vi hade valpar i sovrummet och det var där vi ville börja, så vi hann bara renovera ett rum innan det blev bytt hyresvärd. 
Den nya hyresvärden ville inte lägga ner pengar på lägenheten, varken på att göra den finare eller att byta ut den värdelösa spisen som sköt säkringar och tog uppemot 30 minuter att koka en liter vatten.
 
Men till saken som gjorde mig mest irriterad. De har även gått runt och sagt att både vaktmästare och ICA har sagt att inte vi betalt våran sluträkning på elen, vi hade två elbolag (vattenfall och sveriges energi, en för avtal och en för själva strömmen). Så nu skulle de få betala VÅRAN räkning!
Började därför med att leta upp alla pappersfakturor, efter att ha kollat att jag skrivit betald gick jag vidare och kollade internetbanken, båda överförda till respektive bolag. 
Gick sedan vidare med att logga in på mina sidor på vattenfall, även där stod det betalt. 
Slutligen ringde jag båda elbolagen, inga skulder och inga fakturor som inte var betalda. Det enda de kunde konstatera på vattenfall var att de glömt ta bort en betalningspåminnelse som var betald som de nu tog bort men även om den skulle varit obetald så hade den ingenting med de nya hyresgästerna att göra eftersom räkningarna är personliga. För vi hade våra egna avtal och våran egen elgrej (kommer i skrivande stund inte på vad det heter...)
Så det hade inte ens spelat någon roll om vi struntat i ALLA räkningarna sedan vi flyttade in sa han utan det skulle bara gå på oss och ingen annan!
 
Blir bara så less och börjar fundera på om folk går och pratar skit om en bara för att de tycker att det är roligt eller för att få sig själv att framstå som bättre personer. 
Hur som helst så känns det bra att jag i alla fall gjort allt jag kunnat nu och att jag hade rätt! Så blir det något mer skit så är jag garderad till tänderna med rätt information, både med skärmdumpar samt att jag inte skulle tveka att ta kontakt med elbolagen igen för att kolla upp detta...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0