Är jag för gammal för...

...Önskelista?
 
Nu såhär i juletider så är det ju mycket fokus på julklappar hit och dit och det har fått mig att fundera på om jag, 24år fyllda, är för gammal för att ha en önskelista? Eller är det bara så att julen är barnens högtid och till för dem medan vi andra får njuta av maten?
 
Hur som helst så har jag i alla fall gjort en lista över lite småsaker som jag skulle vilja ha men inte något som jag kräver. Och får jag inte dessa saker i julklapp så får jag väl helt enkelt köpa de själv när min ekonomi går till sig vilket jag hoppas på att den kommer att göra snart.
 
1. 5-års dagbok
Jag vet inte hur länge som jag har önskat mig en sådan här men det är några år nu. På jobbet är det en kvinna som har en sån här och varje gång hon får besök av sina barn så skriver de några rader i den på den dagen.
För er som inte vet vad det är så är det en kalender som räcker i 5 år och kan startas när som helst. Sedan har varje datum på året några rader där man kan skriva om den dagens händelser och ibland finns det även rutor för väder och gradantal.
Så det blir ingen dagbok där man skriver mycket detaljerat utan bara ett par rader om det som hänt under dagen. 
Årsdagböcker finns även som 3år eller 10år och här kan ni se några exempel från kalenderkungen.se
 
2. Kalender 2016
När jag liks är inne på kalendrar så kan jag passa på att ta nästa punkt på önskelistan som är en kalender för 2016. 
Jag har alltid varit en sådan som gillar att skriva ner överallt om jag ska göra något. Så förutom att jag skriver det på våran lilla kom-i-håg tavla på kylskåpet och på väggalmanackan, och ibland även i mobilens kalender, så gillar jag att ha allt uppskrivet i en egen bära-med-sig kalender och kan så länge jag minnas alltid haft en.
Minns att vi på högstadiet alltid fick en liten men den gillade jag aldrig. Jag vill ha en i A5 format och förra året hade jag tur som hittade en jättefin på Lidl för endast 20kr. Så får se vad det blir för någon till nästa år.
Har även funderat på att göra en egen från tillexempel personligaalmenacka.se men det har aldrig blivit av då jag alltid hittat/fått en annan.
 
3. Böcker
Det vore konstigt om en boknörd som jag inte önskade mig böcker närhelst jag får chansen. För även om jag för tillfället äger över 200st så kan man aldrig ha för många böcker!
Vilka böcker jag önskar mig har jag skrivit om på min bok/läsblogg och ni hittar inlägget HÄR
 
4. Doftljus
Om det är något som jag alltid har hemma så är det doftljus och vanilj och hallon är mina absoluta favoriter även om jag måste erkänna att det finns en del vaniljljus som inte alls luktar lika gott som andra.
När det kommer till ljus som luktar hallon så har jag en favorit och det är denna som kan köpa på Lagerhaus
 
 
 
5. Amerikanskt godis
Jag har länge haft en plan nu att köpa amerikanskt godis och snacks för att testa tillsammans med Daniel och sedan lägga ut ett par inlägg om det här, men det har som aldrig blivit av då ekonomin inte varit på min sida de senaste månaderna.
Kan inte förneka att jag blivit inspirerad av alla youtube-klipp som jag sett där personer testar saker från andra länder.

 
Så det var lite kort om vad jag önskar mig denna jul och visst finns det fler saker som kan läggas till på denna lista också. Men samtidigt är jag inte så brydd över vad jag får. För mig är det bara roligt att få någonting och då spelar det ingen roll om det är en teckning någon av mina syskonbarn gjort eller något som jag verkligen önskat mig.
Och som sagt det jag inte får kommer jag troligtvis köpa själv den dagen jag får pengar över till det, så detta är återigen ingenting som jag kräver och största anledningen till att jag skrev denna lista är för att detta är jul för mig. När jag var mindre så brukade jag och Daniel alltid sätta oss ner och skriva varsin önskelista och ofta tyckte pappa att vi skulle göra en på datorn och sedan skriva ut. Så vi lade till bilder från Clipart och roliga texter och kunde sitta hur länge som helst med att knåpa ihop våra listor innan vi slutligen skrev ut dem.
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0