Lycksele Djurpark

Igår så gjorde vi en mindre spontanresa till Lycksele Djurpark. Vädret var underbart och solen sken på oss hela dagen, vi slapp till och med där jobbiga blåsten som härjade här hela förra veckan. Däremot så hade lite utav den varan ändå varit välkommen då man gick runt och styrde barnvagnen i alla de backar som finns där. 
Casper var då mer än nöjd, trots att det var tomt på djur på vissa ställen. Han fick se en björn, vargar, sälar och kanske det som han blev mest glad över att få se, älgarna! Det tråkigaste djuret enligt oss men inte enligt Casper. 
Han fick dessutom mata en liten gris och klappa en get, synd bara att de små killingarna inte ville vara med oss där i barnens zoo men aldrig att jag skulle tillåta Casper göra som en annan pojke där vars pappa sade åt honom att gå in till dem så att han kunde fota, var i alla fall så jag uppfattade att han sa eftersom de pratade ryska eller något liknande språk. Han pekade vilket fall på dem och höll fram kameran och knäppte sedan massa bilder på pojken med den ena skrikande killingen efter den andra i famnen. Nä fy, hade vi bara pratat samma språk hade jag sagt åt honom!
 
Men vi fick en supermysig familjedag. Och sedan så var Lyckolandet öppnat också. Vi brukar alltid vara där så sent på säsongen att det alltid är stängt men nu hade de igång allt och eftersom det inte var högsäsong så var det inte heller så mycket folk där. Fick åka lite tåg med Casper vilket han verkade tycka om. 
Dagen kunde inte ha blivit så mycket bättre och även om jag fick fruktansvärt ont utav att gå och putta barnvagnen i alla backar så var det helt klart värt det.
Efteråt blev det en obligatorisk tur på Dollarstore, rörigt värre må jag säga nu när de håller på att göra om hela affären men det kommer bli så bra när de är klara. Sen blev det lite utemat innan vi begav oss hemåt.
 
Batterierna är nu laddade för en ny vecka och Caspers sista på dagis innan både han och Robert ska vara lediga ett bra tag. 
Dessutom kan jag även bocka av ytteligare en sak på våran sommar bucket list!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0