13 januari: Tjugondedag jul/Tjugondag Knut

Idag är det tjugondedag jul, eller tjugondag Knut som jag oftast säger. Den här dagen förknippar jag bara med en sak och det är att julgrejerna ska packas undan. Även om vissa börjar tidigare och andra senare. Själv så började jag redan igår. Tycker alltid att det känns som en lång tid mellan julafton och den här dagen och brukar vanligtvis vara spyless på juldekorationerna innan dess, men inte i år. Dagarna har gått så otroligt snabbt och det som bara känns som ett par dagar sedan nyår är imorgon hela två veckor! Har nästan svårt att förstå vart tiden tar vägen.
 
Men det är bara att gilla läget och imorgon fortsätter troligtvis nedpackningen av grejer. Gäller bara att hitta den försvunna kartongen med sakerna som var här innan julgrejerna åkte fram. Den är spårlöst borta!
Just nu är jag för trött för att ens tänka tanken på att leta efter den. Har legat i närmare två timmar och försökt få Casper att somna. Han var inte grinig eller sur utan surrig, glad, klättersugen och hade massa bus på g. Dessutom lade han sig bredvid mig och skrattade på ett sjukt läskigt sätt som fick mig att tänka på ett mer ondskefullt barn...
Nu blir det att ta det lugnt en stund innan jag själv ska krypa ner i snarkdosan så man orkar med morgondagens nedpackning av jul.
 
En sista fundering, är det bara jag som brukar säga "Tjugondag Knut, nu dansas julen ut"?
 
Har beslutsångest över om inte dessa ska få vara kvar ett tag till, så juliga är dem väl inte.
En annan sak som får vara kvar ett tag till är stjärnan i vardagsrummet, i alla fall tills jag införskaffat en fönsterlampa.
 
 Källa: Temadagar.se

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0