Våran helg

Trots att Robert slutade tidigare i fredags, vllket gav oss en lite längre helg, så har helgen gått så otroligt snabbt. Kan inte minnas när en helg gick så här fort sist. Trots det har det hänt en hel del som jag tänkt dela med mig av nu.
 
Fredag:
Robert slutade som sagt tidigare, anledningen till det var att vi skulle till Umeå och leta klänning till mig, lämna igen en sak vi köpt fel på Biltema samt kolla lite saker hem på IKEA.
Såklart glömde vi både saken vi skulle lämna igen och även listan över vad vi behövde från IKEA.
Men trots det och de sura minerna från Robert efter att han tappat bort mig på H&M inte bara en utan två gånger så hade vi ändå trevligt i stan, jag, Robert och Casper.
Efter stadsbesöket åkte vi och hälsade på några vänner som vi sällan träffar. Alltid lika roligt att sitta och prata en stund med dem och ännu trevligare då Casper kan följa med, de senaste gångerna har det varit så sent vi varit förbi och då har Casper haft barnvakt.
 
 
 
Hann sedan bara komma hem till svärmor och så blev det att testa klänningar, hade testat alla innan men behövde hitta den bästa av dem alla för på lördagen var vi nämligen på...
 
Lördag:
...bröllop! 
Roberts barndomskompisar skulle gifta sig och ja hela dagen var fylld med glädje, skratt och minnen. Själv kände jag, trots att jag saknade Casper till och från, hur lyxigt det var att bara behöva sitta och se hur andra fick jaga runt på sina barn och inte fick äta i fred. 
Missförstå mig inte nu (känns som att jag alltid får komma med långa förklaringar i dessa lägen) Casper är den bästa som finns men just när det vankas mat så får jag nästan alltid äta den kall. Mest för att jag först ger honom och sedan när han har ätit så ska det smakas av min mat också. Nån annan som har en lika matglad unge som vi som inte tycks ha nått stopp?
 
Men åter till lördagen och bröllopet. Vigseln var fin men hade gärna sett att den var längre, var ju ändå dubbelbröllop. För de inblandade som var nervösa så kan jag tänka mig att de tyckte att den var precis lagom. Som man säkert kommer känna själv om man har turen att få stå där en dag. Vet ju bara hur nervös jag var på Caspers dop.
Efteråt blev det trerätters middag bestående av kavring med någon röra på, ingen aning vad men det var supergott! Varmrätten var kött med ungsbakad potatis och morötter och efterrätten var såklart bröllopstårta. 
På kvällen blev det liveband och alla som hade åldern inne blev bjudna på alkohol. Inte ofta man blir bjuden både på maten och alkoholen på bröllop utan oftast är det både kuvertavgift och drinkbiljett och hade inte brytt mig om det vore så här med.
 
 
 



 
 
 
 
 
Söndag:
Vaknade pigg. Drack inte så mycket, mest för att jag hatar att vara bakis men också för att jag inte kan somna om jag druckit bara en aning mer än vad jag borde. Och sedan vet jag att det är jag som får ta hand om Casper på morgonen.
En kort stund efter att vi vaknade tog vi båten och hjälpte en kompis med att frakta iväg hans föräldrars flytbrygga och fick även se hans nya stuga. 
Efteråt fick Casper åka lite fyrhjuling på gården med Robert, och han log från öra till öra. Skulle inte alls bli förvånad om han blir lika motorintresserad som pappa, eller kanske mer. Brum Brum är för er som undrar favoritorden i dagsläget och även det första han sa då han vaknade efter en liten tupplur i bilen på vägen hem. Eller rättare sagt brum brum pappa.
Det var inte förrän vi kom hem som man började känna av tröttheten så blev hämtmat till middag, lite bingolotto och Johan Falk, inte min favorit om jag får säga det själv men gick an. 
 
Och just det Casper fick även lite försenade födelsedagspresenter igår som både gladde honom och mig då en av dem var just den nattlampa som jag skrev om tidigare att jag så gärna ville ha till hans rum!
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0