Inte min dag idag

Den här dagen har passerat förbi snabbt som attan. Trots att den mest bestått av motgångar.
Började imorse med att jag tyckte att Casper inte var sig själv riktigt. Han hade sovit i 14 timmar i sträck men var trots det ledsen åt det mesta, normalt så är han glad i princip varenda morgon, men inte idag. Han var dessutom lättretlig och såg inte alls pigg ut.
Upptäckte sedan då jag höll på klä på han att den lilla lilla pricken han haft på näsan i två dagar nu var ett varande sår, tänkte då genast svinkoppor då jag inte kan se att det skulle vara höstblåsor. Och efter lite koll och rådfrågning med syster är jag ännu mer säker på det. 
 
Så under förmiddagen har jag haft en ledsen kille som, trots en del glada stunder, inte varit som han brukar. Det är sjukt hur man märker av minsta lilla förändring så snabbt!
Efter att han sedan fått sova mitt på dagen i 3 timmar var det däremot lite bättre. Fortfarande lite lättretlig men inte som innan.
Strax efter att han vaknat kom pappa förbi en sväng och umgicks med honom medan jag gick och hämtade ut paketet från Jollyroom samt gick och handlade. 
Men även här ska allt gå snett. Att hämta ut paketet gick bra, att betala i kassan på ICA gick mindre bra. Anledningen? Tydligen hade jag inga pengar, eller inte pengar så det räckte till trots att jag både kollat och fört över lite extra till kontot innan jag gick.
Lyckades då ta mig in på min bank via ICAs Wifi för att föra över lite till och kolla vad som dragit. Det var klarna.
Det visade sig då nu att köp som man direktbetalar via dem inte alls direktbetalas utan då betalas när man hämtar ut det eller som jag varit med om för bara ett par veckor sedan, de drar nån helt annan dag.
Har skickat till dem och hört om det verkligen ska vara så här. Jag menar visst om det dras dagen efter men ungefär en vecka senare? Nä det kallar inte jag direktbetalning iaf.
Men som tur var kunde jag lösa det den här gången och kom hem med både paket och matvaror.
 
Nästa händelse dök upp vid öppningen av detta paket. Såklart så lyckas jag skära mig i handen, inte så djupt som tur var men inte roligt heller. 
Tänker att jaja nu får jag i alla fall sätta upp lampan som jag både suktat efter och väntat på ett tag nu. Kommer upp i Caspers rum och ser att det inte finns något uttag i taket. Bara en sockerbit och var inte alls sugen på att skruva lös grejerna på min nya kabel för att göra nån specialhopkoppling. 
Så frågade pappa om inte han kunde kolla om han hade något hemma annars får jag skicka Robert imorgon och köpa ett innan han far på jobbet. 
 
Hade sedan en betydligt lugnare och gladare son under kvällen. Vi kollade på Bolibompa i sovrummet och jag satte ihop hans nya bord vi fick tag i på Myrorna i helgen. Passade så bra ihop med stolarna som han har.
Nu återstår inte mycket förrän hans rum är helt klart. Är egentligen bara hyllor som fattas.
 
Under kvällen fick jag ett litet il och tog tag i saker som behövde göras. Har tvättat, startat torktumlaren, diskat, startat diskmaskinen, lagat lunch och matlåda för imorgon, kastat sopor, bytt kattsand, skurat golven på nedervåningen och rensat bland Caspers leksaker så han får lite mer att leka med på sitt rum.
Nu har jag bara en liten sak kvar att göra och det är att kolla tapeter till gästrummet. Inget måste kanske men kändes som ett bra sätt att varva ner och avsluta dagen på.
Håller tummarna nu på att Casper vaknar med ett leende imorgon och att det inte är svinkoppor han har fått utan bara ett sår som uppkommit på annat sätt. 
 
 
Lite gladare blev man av att få åka skottkärra, iaf så länge den rörde sig.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0