Har jag alltid varit en skrivande person?

När jag ser tillbaka på när jag var yngre så såg jag inte mig själv som en person som gillade att skriva. Kände inte heller då att det var något som jag tyckte var roligt. Men sanningen är att jag aldrig insåg hur mycket tid jag egentligen lade ner på att skriva, förrän nu.
Håller på att gå igenom massa gamla kartonger som först stått hos pappa flera år sedan jag flyttade hemifrån, sedan hamnade de i våran källare och när vi flyttade hit hamnade allt i boden och nu håller jag på att gå igenom det för att se vad som är värt att spara och vad som ska kastas.
Såklart hittar man en massa nostalgiska saker från barndomen, speciellt om man är en sådan som sparar på allt som jag gör. 
Anteckningsböcker och gamla kalendrar är två saker som jag inte kan göra mig av med och det är även här jag hittar allt jag skrivit under min uppväxt. Jag ska inte ljuga, det mesta är tragiskt. Jag har alltid varit en person med mycket känslor och det märks. 
Men sedan är jag även lite utav ett kontrollfreak som under vissa perioder i livet skrivit ner allt jag gjort, om jag varit sjuk och behövt medicin har jag skrivit vilken dag jag hämtade ut det. Åkte mamma till Stockholm skrev jag vilken tid hon åkte, inte bara dag utan klockslag också. Man skulle kunna tro att jag hade dåligt minne men nä var snarare så att precis ALLT skulle dokumenteras i min värld. 
Inte så konsigt då att jag drömmer om ett kontorsjobb som går ut på att bara skriva diverse saker som ska dokumenteras.
 
Så vad har jag hittat så här långt? Hade kollat mer men blev kallt att sitta på golvet i hallen då Robert stängt av golvvärmen.
Ja anteckningsböcker, kalendrar, gamla dagböcker och massa projekt från bilden. Skäms otroligt för en tavla som jag och B lämnat in. Började med att jag hittade en skiva med våra namn och ordet Gränslöst skrivet på baksidan. Tänkte innan jag  vände att detta är säkert nått fint, speciellt med tanke på hur bra B är på att måla och jag, ja jag är väl helt okej ändå. 
Det var hemskt...mitt i bilden: en grå klump med vitt längst upp, tydligen en alptopp med snö, och som kronan på verket, en fjärdedels sol i hörnet. Fint om vi varit 5-6 år. Fult med tanke på att vi gick i högstadiet. Vågar inte ens dela med mig av bilden. Och under ordet Gränslöst passar den inte alls!
 
Hittade även ett häfte om kommunen år 2000. Det året gick jag i tvåan om jag inte minns fel och vi hade storklasser med 6års-2an. Vi fick då i uppdrag att intervjua personer från kommunen och göra ett häfta om det.
Här är ett par exempel på frågor och svar: (OBS stavfel och konstigheter kan förekomma!)
* "Vart kommer all bensin i från? Ja det kommer i från olicka ställen karnse Norge och Arabien nåt av dem länderna." 
* "Vi gick och intervjuade på pizzerian. Aläm säger att han bruckar göra stor deg."
* (intervju i kyrkan) " Kyrkan har målats för att renoveras. Roland har säkert bränt sig när han har tänt ett ljus."
*  (intervju på ridklubben) "Ingen häst är vild. Dom gillar hästar."
* (Också ridklubben) " Han vet inte hur monga liter hästarna ätär."
* (ICA) "Godiset finn på ICA för att det ska vara en bra affär." "Stamkunder är de som handlar för minst 500 kronor i veckan." " Det som säljs mest är mellanmjölk."
 
Bjuder på lite anteckningar också från min kalender 2007-2008
 
3 November 2007: Ett år sen jag träffa Robert för första gången. 
3 April 2008: Pratat med kärring från skolan.
4 April 2008: Köpt hostmedicin
10 April 2008: Klippt Sötnos klor (min kanin).
13 April 2008: Fått 200 kr av pappa.
9 Maj 2008: Robert tråkar och far bort utan mig.
18 Juli 2008: Börjat ta B-vitaminer.
 
Hittade också ett par anteckningsböcker som jag bara skrivit lite i. Rev ut sidorna och ska nu göra en dagbok till Casper. Kanske inte de mest "pojkiga" böckerna som är rosa med hjärtan på men kan ju vara roligt för han att läsa ändå om saker han gjorde då han var liten sen när han blir stor.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0