Har du inget snällt att säga, säg då inget alls!

I torsdags så hände något som fick det att koka inombords och är så glad att jag inte då i just det läget tog upp tangentbordet och började skriva. Är fortfarande lika arg men har lugnat ner mig och väljer mina ord bättre. 
Någon som inte valde sina ord bra var personen som jag nu ska ta upp.
 
Jag vet inte hur många som läser det jag skriver, vet att det i alla fall är ett par stycken som är inne men om de sedan läser eller bara scrollar runt kan ju inte jag svara på. Vilka dessa personer det är vet jag ju inte heller.
Därför nämner jag inga namn men vill ändå att det ska komma ut då jag känner att jag har kommit till en punkt i livet då jag inte är 15 år längre och har svårt att stå upp för och försvara både mig men också mina närstående och vänner. 
Jag ska stå på mig och jag ska säga mitt.
 
Det är ingen jättestor grej, eller är det det? Vad räknas egentligen som en stor grej och inte? Hur som så började det med att Robert kom hem från jobbet i vanlig ordning. Han jobbade dag förra veckan och kom därför hem vid 14.00. 
Vi pratar lite allmänt om dagen och det är då jag får veta att en person som bor i närheten av oss sagt till Robert att Findus varit inne på deras tomt och att de nu också har hittat en död fågel. Här finns inga bevis på att det är just våran katt som tagit fågeln, kanske såg de honom bära den och lägga den dit men det är också oklart. 
Fine, sånt kan man ta och om det besvärar dem så mycket så visst kan vi låta honom vara ute mindre, kanske bara kortare stunder. Men det slutade inte här. 
Som jag förstod det på Robert så ville personen i fråga att Findus skulle bli innekatt för att såg denne honom på sin tomt igen, och jag citerar, "ligger han risigt till då jag får hem min 22a".
När det kommer till vapen så är jag inte alls insatt men så långt vet jag att skjuter man en katt med detta vapen så blir den mer än skadeskjuten. Personen hotade alltså att döda våran katt!
Knappt 3 veckor har vi bott i detta hus och så får man höra detta! Findus har alltså inte förstört något, han har inte kissat någonstans utan han har helt enkelt varit den sociala katten han är och hälsat på hos andra människor och (utan bevis) tagit en fågel, som de flesta katter gör.
För er som undrar är inte heller Findus den enda katten som stryker omkring här, har sedan vi flyttade in haft 3 andra katter på våran tomt men inte går jag i mordtankar bara för det.
 
Det som fick mig att tända till direkt jag fick höra det här var då givetvis att våran katt hotas att dödas med ett vapen av ingen större anledning än det att han är just en katt. En nyfiken och social sådan dessutom.
När jag sedan låtit det sjunka in så sprids istället min ilska och irritation ut över saker som dessa:
* Det är sagt av en vuxen person som är närmare 20 år äldre än mig själv och som dessutom har egna djur.
* Får mig att inse vad man bor i närheten av för människor. Vad händer om Casper kommer för nära dessa personers hem. Kanske en liten risk men bör jag oroa mig för min sons liv då personen så enkelt hotar att ta till vapen?
* Börjat förstå varför det är sådan osämja i kommunen och att alla hatar alla. Är det inte idiotiska rykten (kolla bara på mig som tydligen inte bara legat med min egen bror utan även varit gravid med hans barn) så är det personer som inte tänker innan de talar.
 
Slutsats:
Hade personen kommit och sagt detta till mig, Robert eller oss båda och istället för vapenhot då lagt fram det så här, "kan ni vara snälla att ha eran katt inne lite oftare då jag ogillar att han är på min tomt och lämnar fåglar/retar upp mina djur" ja då hade det varit en annan sak.
Men nu har personen inte gjort det och då blir det annorlunda.
 
Det är svårt att ha en katt med FIC som nu varit utekatt i över ett års tid och som blir stressad över att måsta vara inne precis hela tiden. Han har ändå varit ute otroligt lite om man jämför med hur mycket han var ute i gamla huset redan från dag 1 då han fick komma ut. 
Här kan det gå en hel dag utan att han ens vill gå ut för att sedan bara vistas ute drygt en timme och sedan komma in igen och vara inne till dagen efter.
Om detta beror på att han redan blivit utsatt för saker kan jag inte svara på men jag hoppas verkligen inte det.
 
Jag kan forsätta skriva om det här i evigheters evigheter för den här gången kommer jag inte att sitta och ta emot allt skit som sägs, oavsett om det handlar om mig, min familj, mina vänner eller mina djur!
Är det dessutom hot med i bilden kommer jag gå på hårdare, utan att sjunka till en nivå där jag hänger ut människor eller kommer med hot själv!
 

Bevis på att det faktiskt finns andra katter i området. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0