Marknadsdag nr 2

Klev upp, städade undan lite, gjorde i ordning Casper och sedan gick jag för att möta Daniel.
Blev några varv på marknaden, hann gå två innan pappa tagit sig från korsningen vid honom. På det tredje, eller var det kanske fjärde?, så stannade vi och köpte thaimat.
Efter att ha tryckt i oss våran mat uppe hos pappa var det dags för prisutdelning på hembyggdsområdet. Ingen vinst för Robert som kom på 43e plats. Däremot så kan jag tycka att de som kommer på 1a - 3e plats och redan vinner 20,000, 10,000 och 5,000kr, inte då också ska ha priser från prisbordet som är från 1-40. Då borde de istället ha priser där från 4-40 eller 4-43 om de nu ska envisas med att ha 40 priser liggandes där.
Men inte deppade vi ihop för det här utan vi gick istället hem, startade grillen, inväntade Öberg och sedan åt vi gomat!
 
På kvällen gick, hör och häpna, jag och Öberg på folkets hus. Var sådär, mest roligt var egentligen att se alla medelålderskvinnor, eller egentligen de som var medelålders redan för 10 år sedan, dansa loss. Gamla lärare, föräldrar till de i ens egen ålder m.m.
Gick väl sedan hem vid 01.00, Öberg lämnade jag kvar en stund,  och fick mysa en stund med Casper som varit lite ledsen innan jag somnade. 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0