Du har blivit lurad!

Jag skrev för inte så länge sedan om att jag ville ha en vegetarisk vecka men med en tjurskalle som Robert under samma tak som förespråkar kött i alla lägen så känns det som att det är något jag får ta den dagen jag har en egen inkomst som räcker till mer än räkningarna och mat/saker till Casper.
Men det hindrar mig inte från att äta vegetariskt så ofta jag kan och då mest för att jag tycker att det är så jäkla gott! Har gillat grönsaker sedan jag var yttepytteliten och när det serverades soppa med grönsaker på skolan så var jag en av få som inte skippade lunchen (eller satt och åt mackor med aromat på).
 
Så när jag såg i tisdags vid veckohandligen att de hade billiga vegetariska rätter på ICA den här veckan så kunde jag såklart inte låta bli att köpa.
Var ute efter grönsaksbullar men fick istället nöja mig med vegoschnitzel. Denna schnitzel blandade jag sedan med wokgrönsaker, soya och sweet chili och serverade tillsammans med äggnudlar till middag. Nu hade pappa kommit med palt precis innan så Robert valde att äta det men det hindrade inte honom från att ta schnitzel med orden, "kött är ju kött" varpå han tog ett par bitar till.
När jag sedan frågade honom om han tyckte att schnitzeln var god fick jag bara till svar: Ja vadådå?  Varpå jag svarade: "Jo för den är nämligen vegetarisk". (Eller till och med vegansk vid närmare koll).
Detta gjorde Robert lite småsur (verkar vara något med mig de senaste dygnet och göra Sjöbergarna i huset sura). Jag hade inte bara lurat honom utan nu skulle han säkert bli matförgiftad också för det här var ju inte bra.
Men hindrade det honom från att gilla det mindre? Nä
Hindrade det honom från att ta mer? Nope :p
 
Så  till er som känner för att äta mer vegetariskt men gillar kött, köp dessa. De lurade ju till och med min köttälskande pojkvän! Återstår att se nån gång om det lurar min ännu mer köttälskande svärfar!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0