Onsdag 31/5

Tänkte redan när jag vaknade av min hostattack att idag blir det en hemmadag. Tänkte också att jag gärna sovit längre men efter att ha hostat till och från i 5 minuter så hade jag såklart lyckats väcka Casper. Även om han säkert vaknat när som helst i alla fall då klockan ändå var 08.00.
Så vi klädde på oss och gick ner och åt frukost istället.
 
Efter frukosten så tänkte jag att jag lika gärna kunde ta tag i lite saker här hemma, så plockade undan lite, rafsade ihop all tvätt som låg överallt och lade i tvättpåsar och vek allt som var tvättat och grejade lite på övervåningen. Lade Casper i sin säng medan jag höll på med det. Han blev inte alls nöjd men bara minuter senare när jag städar på toan tycker jag att det blir ovanligt tyst. Går in i sovrummet och ser att han somnat. Säkert på grund av att han inte fick sova klart på morgonen tack vara min dumma hosta!
 
Såklart var  det viktigt att hålla fast tutten :p
 
Själv passade jag på att gå ner och göra INGENTING! Hade ju ändå hållt på sedan frukost och även om jag bara är lite förkyld så kändes det i kroppen igår att man inte var pigg. Så att glo på lite Youtube var inte helt fel.
Hörde sedan efter en timme, eller två, att det började surras i barnvakten, går upp och ser Casper ligga utsträckt på kortsidan i sängen med benen upp på kanten bläddrandes i sin badbok som han tycks läsa högt ur.
Han hoppar sedan till då han får syn på mig och ger mig sedan världens största leende och skyndar sig att krypa till kanten på långsidan så att jag kan lyfta upp honom. 
Stunder som denna får han mitt hjärta att smälta.
Blev lite fika för oss, satt även och surrade i telefon med en kompis en bra stund.
 
Slapp göra middag då vi åt rester, dagar man slipper göra mat känns som lyx då jag börjat hata att laga mat, eller snarare att försöka komma på något att tillaga och inte veta om Robert, som helt plötsligt blivit kräsen, kommer att klaga eller inte.
Sedan är det det där med att laga maten hur länge som helst för att sedan äta på 5 minuter. 
 
 
Kvällen avslutades med lite lek med Casper, men han var bara trött och kinkig så han fick gå och lägga sig lite tidigare och somnade såklart på en gång. 
Själv fick jag lite mer egentid, två gånger på en dag kändes vilken otrolig lyx!.
Så passade på att slöspela Facebookspel, äta kvällsfika, kolla på Youtube, läsa och lyssna på pod.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0