Mina mål

Eftersom jag är en YouTube-nörd till högsta grad nu för tiden så är det kanske inte så konstigt att jag även hämtar inspiration från de som jag följer där. 
Therese Lindgren är en väldigt stor inspirationskälla, och motivationskälla. Har ju tidigare skrivit om att jag var sugen på en vegetarisk vecka och även om det är något jag velat göra i 10 års tid så är det väl inte förrän nu jag känner mig taggad till det. Lite kanske för att det finns mer vegetariska alternativ idag men också för att jag blir inspirerad och motiverad av henne.
Det är dessutom hon som har inspirerat mig till nästa grej nämligen att försöka ha lite mål för det här året som jag ska försöka att uppnå. Lite som hennes bucket list men ändå inte.
Det jag har som mål och ska försöka att göra i år är:
 
1. Använda min mobil mindre och framförallt på kvällen. Detta går bättre och bättre då jag inte kan ha den på min sida sängen samt att jag nu kommit på ett sätt som gör att jag lättare somnar, vilket alltid varit ett problem för mig.
2. Våga lite mer, nu menar jag inte hoppa från flygplan, simma med hajar eller bada naken på Sergels Torg utan mer att jag ska ta för mig lite extra. Ringa samtal som känns jobbiga själv, prata lite mer med folk, både okända och kända för att kanske bli lite mer självsäker.
3. Se fler dokumentärer, planen var en i månaden under året och skriva om alla men än så länge har jag bara sett två, så får väl skriva lite om dessa samt att jag får ta mig i kragen och se fler nu framöver. Är bara så svårt att hitta någon intressant att se.
4. Ägna mer tid åt att läsa. Jag älskar att läsa men då jag var gravid och nu en tid efteråt så har jag inte kunnat fokusera alls på det som står. Men nu är det dags att ta tag i det igen och läser nästan varje dag, även om det blir lite åt gången.
Men många bäckar små.
 
Så det är inga jättekrångliga grejer, är ju trots allt mamma till en 10 månaders som tar mycket av min vakna tid. Samt att jag har ett helt hus att sköta, människor att vara social med samt djur att ta hand om.
Nästa år ska jag se till att ha lite fler punkter och kanske några roliga också.
En tanke i år var att ha egentid med Robert en gång i månaden men insåg rätt snabbt att det inte finns en möjlighet till det i år då vi har så otroligt mycket framför oss, speciellt i höst.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0