Den där känslan...

...när man upptäcker att klockan är betydligt mer än vad man trodde!
Tittade på klockan nu och var tvugnen att trippelkolla med andra klockor för att se att det verkligen stämde. Trodde att den kanske var 23.00 som max men att den var 00.40!? Nä det trodde jag inte.
Jag är pigg (ungefär som vanligt då) men har kommit på ett knep som är bättre än att räkna får. För jag är ju en sådan person som har svårt att somna, när jag sedan sover så sover jag väl relativt bra, vaknar lite väl ofta ibland men det är inte så att jag vaknar och inte kan somna om igen.
Hur som, det jag nu börjat med att göra på kvällarna är att tänka ut tre djur, tre saker man kan dricka  eller saker man kan äta på varje bokstav i alfabetet. 
Är sällan jag klarar hela och oftast så, när jag börjar somna, glömmer jag bort vart jag var och hoppar lite hit och dit men det är ju inte så viktigt, gör det ju endast för att kunna somna. Och jag måste säga att detta har fungerat fantastiskt bra. 
Jag ligger inte längre och tänker på en massa onödiga saker, för annars är jag duktig på att tänka på saker som ger mig ångest.
Jag spelar knappt mobilspel längre heller för att kunna somna som jag tidigare har gjort. Jag vet att det inte är bra att kolla på telefonen innan man ska sova eftersom det försämrar sömnen men det var det enda som kunde få mi att sluta tänka på allt som gjorde det svårare för mig att komma till ro.
Så detta är ett tips till er som har svårt att somna. Och ett tips i tipset, tänk på engelska om ni känner att ni har riktigt svårt att somna för att trötta ut hjärnan ordenligt!
 
Zzzzzzzz!
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0