Midsommar 2017

Då var midsommar förbi, eller det börjar väl på vara ett tag sedan. Men som vanligt så är jag lite efter med att skriva, men det hindrar inte mig från att skriva lite om våran midsommar. 
I år var det lugnt på ön, var bara jag, Robert, Casper och Erik. Kändes lite ovant då man vant sig vid att det alltid är mycket folk där ute under midsommar. Men kanske är det som folk säger, att vissa personer slutar att umgås med en då man fått barn, tråkigt om det stämmer.
Men vi hade en bra helg ändå. På fredagen var det väldigt fint väder så Robert och Erik passade på att bygga en ny brygga medan jag och Casper busade ute i gräset.
Det tråkiga med våran stuga är att den är så liten och så sliten att Casper inte kan vara överallt, så han har inte lika stor krypyta som hemma. Nu håller vi på med en ny stuga men den tar lite längre tid än planerat. Och han som skulle hjälpa oss kan nu bara i augusti och då ska vi packa, flytta och sedan städa ut detta hus så då finns ingen tid. Men nästa år kanske.
 
Så om vi bortser från att midsommar var lite mer tom och tyst än tidigare så var det andra saker som var densamma. Vi åt samma midsommarlunch och middag som vi ätit sedan 2008, vi struntade i små grodorna och midsommarkransar i vanlig ordning (mest för att jag är för lat inte för att det inte hade varit en rolig tradition, kanske när Casper blir äldre) och även vädret var som det brukar, kallt och regnigt.
 
Sista kvällen så var det tänkt att vi skulle äta jordgubbar och grädde men de hade såklart möglat allihopa på två dagar så blev lite chips istället samt en film. När de andra sedan gick och lade sig så blev det några timmars tv-spelande för mig. Händer otroligt sällan, var över 1 ½ år sen sist jag spelade så länge. Innerst inne är jag lite utav en tv-spelsnörd men berätta inte för någon :p
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0