Kallt som tusan!

Början på denna långhelg var allt annat än härlig då det var under -30 grader här! Ibland funderar jag på om jag bor på rätt sida jordklotet såna här dagar då det är så kallt ute!
Såna dagar är jag även glad att Robert har körkort och kan fara och handla om det är något vi behöver så att man slipper ta ut Casper. Inte ens hundarna, speciellt Nova, var särskilt förtjusta i att vistas utomhus. Räknade på att vi var ute mindre än 2 minuter, tog längre tid för mig att ta på mig alla ytterkläder än vad det tog att gå ut...
Det jävliga också med att det är kallt ute är att det blir så fruktansvärt kallt inne, tur då att vi har kaminen i vardagsrummet så att vi kan elda!
Sedan måste jag också säga att det är tur att jag fått ett varmblodigt barn, något som han ärvt efter Robert som visst sov som bäst i vagnen då det var -20 ute men ändå var varm när han kom in. För ibland, ja okej ofta, inbillar jag mig att Casper fryser då vi går ut eller då han ligger inne då jag själv fryser som tusan men ta på han så lite som ett extra plagg resulterar oftast i värmeutslag. Så ja, han har mindre kläder än vad jag läst mig till att bebisar brukar ha men nej, han fryser inte av det då jag 9/10 gånger har en varm och svettig bebis...
 
Men som sagt så fryser jag då istället, hela tiden! Inte roligt att vara frusen heller och inte  kul alla gånger att sova med extra tjockt täcke, flanellpyjamas och tjocksockar och ändå tycka att det är kallt medan grabbarna bredvid mig sover utan täcke/filt och är varma...
 
Fast om jag ska se det positiva i det hela, vilket jag borde försöka göra lite oftare, så är det ju inte någon som försöker tvinga ut en och med någon så mer jag Robert, utan man kan sitta hemma och titta på film och serier utan att någon tycker att man är tråkig som inte vill gå ut. Sedan är det ju faktiskt mysigt med en liten sprakande brasa i kaminen också.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0