Vecka 4

Måndag: Var tänkt att jag skulle in till polisstationen och fixa ett nytt leg men eftersom pappa inte visste om han kunde så blev det inget, vilket inte gjorde mig något som inte alls mådde speciellt bra. Blev därför en lugn dag hemma istället med lilla Casper.
 
Eftersom dagen var så lugn så passade jag på att göra köttfärspaj till middag och den blev mer än godkänt här hemma!
 
 
 Tisdag: Tisdag måste ha varit en extremt tråkig dag eller så är det jag som har dåligt minne. Det enda som finns att säga om den här dagen är att Caspers kusin William blev 4 år. Synd att det är så långt emellan annars hade vi nog  åkt dit på tårta och sett deras nya fina hus de har köpt :)
 
Onsdag: Städning på dagen och på kvällen trippelbad för Casper. Trippelbad? Jo det var inte lätt att schamponera/ kleta in han med duschgel själv där han satt och plaska i sin lilla balja så stoppade ner honom i badkaret med Robert så en kunde hålla och den andra kunde tvätta och sedan tillbaka i baljan igen eftersom Robert hade badskum i som Casper såklart fick över hela kroppen :p
 
Torsdag: Började dagen med att göra oss i ordning för att sedan gå till föräldragruppen, jag, Robert och Casper. Casper skulle envisas med att stå hela tiden och mot slutet blev han  trött och somnade på en filt på golvet. De andra blev imponerade av att han somnade så lätt utan att behöva vaggas eller bäras omkring. Men med Casper räcker det oftast, inte varje gång, att lägga ner och ge flaskan.
 
På eftermiddagen packade vi in alla våra saker i bilen och åkte till Storarmsjö, sen till Bjurholm och lämna ett släp vi lånat och sen tillbaka till Storarmsjö igen, men först pizza på bästa pizzerian i Bjurholm.
 
 
Fredag: Hann knappt vakna innan det var dags att åka över till stugan och städa inför Roberts födelsedagsfest på lördagen.
Efter detta var det bara att åka över på andra sidan och klä på en tjurig Casper som fick åka sin första tur i skoterpulkan, han somnade innan jag ens hann bära ut honom.
Blev dessutom bara en tur ner på sjön nedanför huset.
 
På eftermiddagen blev det en tur till Vännäs för att handla och hämta lite saker hos mamma, blev lite mer saker än vi hade tänkt så vi fyllde i princip hela skuffen. :p
 Robert spenderade sedan några timmar på kvällen i stugan med två av sina syskon medan jag stannade kvar och tog det lugnt, tänkte egentligen fara över också men blev så otroligt lat!
 
Lördag: Roberts 30-årsdag!! Började dagen med att ta hand om en till början glad men sedan tjurig bebis som vägrade sova. Slutade med att jag klädde på honom ytterkläderna och lade honom i mjukliften och sedan fick han åka skoterpulka ett tag. Han somnade även denna gång innan vi ens hann komma ut. 
När han sedan vaknade, dvs när jag hjäplte honom på traven att vakna, så fick han åka sin pulka vi hämtat dagen innan i Vännäs.
 
På eftermiddagen fick Robert sin present som vi, familj och vänner, har skramlat ihop till. Blir en fiskekryssning nu i helgen för han. Tyvärr hann inte jag fixa leg så kan inte följa med men hoppas att de får roligt de som åker :) 
 
Kvällen & natten spenderades sedan i stugan, Casper fick vara hos farmor. Var en okej kväll, men hade varit betydligt roligare om inte vissa människors som ska vara de vuxna även kunnat bete sig som vuxna. 
Sedan hade jag sett fram emot att få sova med Robert i våran dubbelsäng, bredvid varandra utan att ha en liten bebis emellan, men sovrummet som är oisolerat var för kallt och resten av stugan var desutom bara 16 grader när vi gick och lade oss. Vi fick därför ligga och trängas på en minimal brits framför kaminen istället.
 
 
 
 
 
Söndag:
Vaknade klockan 6.00 för att sedan somna om men då lade sig Robert på soffan istället. Sov till 9.00, frös som bara den då det endast var 8 grader inne i stugan! Sedan har jag en sådan smart pojkvän som först startar en eld och sedan öppnar dörren ut... var bara att gå upp och ta på sig jackan och sätta igång med städningen.
 
Vi var hemma tidigt på eftermiddagen och glodde på tv resten av kvällen i lugn och ro bara vi i våran lilla familj ♥
Dessutom hade Mellis saknat mig extremt mycket och följde mig överallt från det att vi kom hem. Sedan dess har hon varit knasig och överbeskyddande mot mig, Casper och Findus.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0