Uttråkad

Sitter här och är så otroligt uttråkad och bara för det så passar Casper på att sova länge. Eller länge och länge, han har sovit 2 timmar och 15 minuter. 2 timmar är standard för honom.
 
Det jag alltid fått höra under min uppväxt då jag sagt att jag haft tråkigt är två saker.
1. Hitta på något då. Ja om det vore så lätt så skulle jag ju inte ha tråkigt.
2. Städa ditt rum. Idag kan jag då säga att punkt nummer två är avklarad och lite där till. Man ska inte klaga men har faktiskt ingen städning alls. Om jag nu inte tar tag i att rensa det där förbannade förrådet som jag nämnde tidigare men har en plan för att  få ordning och för att den ska kunna gå i stöpet så krävs det lite mer förvaring.
 
Annars brukar jag sukta efter egentid då jag bara kan sitta i soffan med en bok eller se lite Youtube-klipp. Men idag så har jag redan sett allt jag vill se samt att jag blev så otroligt trött av att läsa att jag inte kunde koncentrera mig på det som stod (pensionärsvarning?). 
Kunde däremot inte heller ta någon powernap då jag började frysa som en galning på en gång, det beror nog mer på den här förkylningen som jag åkt på. En förkylning som egentligen bara gjort mig lite halvslö och täppt i näsan.
Nä, den annars så lata jag var sugen på en promenad med min son. Det är ingen värme ute och solen kanske inte strålar så mycket som man önskat men det är uppehåll från regn och det räcker gott och väl för mig. Och ja, Casper har varma kläder så att  det räcker och blir över. 
Så får se vilket humör han är på då han vaknar sedan. 
 
Robert har varit borta och byggt på nya stugan i helgen så får se när han kommer hem. Vi hade åkt vi med om det vore så att våran bil varit i ordning men då den inte är det så fick han skjuts dit istället. Han kanske tar bussen hem om ingen känner sig manad att köra 10 mil enkelväg för att sedan köra tillbaka igen.
Blir det buss så är han hemma på ett par timmar så då kan vi äta middag tillsammans, han, jag och Casper. 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0