Upptäckardag

Imorse när jag vaknade så kände jag bara: "Nä idag orkar jag verkligen inte kliva upp" och ville inget hellre än att dra täcket över skallen och få sova resten av dagen. Inte för att jag var trött och hade sovit lite, vilket jag hade, utan för att jag hade så ont i kropp och hals, tror att det är någon förkylning på G. 
Men ner tog jag mig ändå, måste låta Robert få sova ut nu då han jobbar till 01.00 på natten, även om jag sitter vaken längre än vad han gör men det är ju självförvållat.
Har tänkt hela veckan att jag ska gå och lägga mig kring 22.00 och då klockan redan är 22.34 så sket det sig idag också.
 
Så har varit slö i kroppen idag men ändå gjort det som behöver göras plus att jag lekt en hel del med Casper. Efter middagen blev det även att gå ut och testa den nya gungan han fick i somras av sin farmor. Vet inte om vi gjort något fel då vi satte upp den men den är lite ostabil och han behöver inte luta sig särskilt mycket förrän den tippar framåt och han nästan faller ur. 
Så vi satte oss och inspekterade lite stenar som låg nedanför gungställningen istället innan jag bestämde att vi lika gärna kunde ta en sväng till den, enligt mig, nya lekparken och testa att gunga där istället.
Det var roligt de första minuterna men det slutade som sist vi var på lekparken att Casper blev mer trött än road av att gunga, det är inte lätt att vara liten. 
Blev även att testa på att åka rutschkana, gunga på nån grej som går fram och tillbaka, kolla på skyltarna som de satt upp där för turister samt besöka ankdammen. 
Casper tyckte att änderna var konstiga djur och speciellt då de hela tiden skulle stå på huvudet i vattnet, konstiga ljud gjorde de också. 
Vi hamnade även hos pappa en sväng innan vi gick hem. 
 
Denna vecka har Casper även haft en period då han velat somna intill mig, och jag klagar inte över att få mysa lite med min son, är bara det där med min "skönsång" som ibland känns lite besvärande för mig. Har ingen aning själv om det låter som när någon skrapar naglarna på svarta tavlan eller om det går an. Casper somnar till det i alla fall och det är väl det som är huvudsaken?
Annars är Casper väldigt lätt att natta, han får sin flaska i ena handen och tutten i den andra och äter tills han blir mätt, tar tutten och sen somnar han. 
Låter väldigt egoistiskt av mig att bara lämna honom för att somna ensam men detta är det som funkat bäst för honom, som sagt jag har inget problem av att ligga där intill honom om det krävs.
Testde förra veckan med att befinna mig i närheten då han skulle sova på dagen. Han var övertrött och kliade sig konstant i ögonen men bara för att jag var där och höll på med annat kunde han inte somna. Tänkte att jag testar väl att gå ner då istället och då somnade han direkt.
Men alla sätt är väl bra utom de dåliga?
Idag somnade han faktiskt själv men blev inte långvarigt så han fick somna bredvid mig en stund. Tror att det beror på att rummet är så ljust och då han vaknar så kan han inte somna om.
 
Men åter till dagen. Blev en del nya intryck för lille Casper och ja jag tycker att det är roligt att få visa honom nya saker och se hur han reagerar.
 
 
Dessa vacka blå ögon!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0