Grå dag

Vaknade till den gråaste himlen i år. Det regnade så pass mycket och så länge att jag tänkte att idag så kommer det att svämma över någonstans. Ingen aning om det gjort det eller inte.
Slutade efter några timmar och solen tittade fram en liten stund nu på kvällen men med tanke på hur blött det var ute och hur trött Casper var efter middagen och framåt (men trots det inte var sugen på att vila i soffan med mamma) så gick vi inte ut något.
Det är kul att vara med Casper så det jag skriver nu är inte gnäll. Men ibland så önskar jag att jag kunde få gå på toa ensam trots att Robert ligger och sover eller är på jobbet. Men men, den dagen kommer.
Sedan blir jag så rastlös. Casper är i det stadiet att han hellre leker själv och plockar i och ur lådan och nästan blir irriterad om jag är där och stör. Men samtidigt så får inte jag hålla på med något annat heller för då går det undan och ska bankas på tangentbordet (om jag kollat något på datorn), klättras och dras i mina byxor (om jag tillexempel håller på med något i en sådan höjd att han inte når eller ser vad det är) eller vad det nu kan vara.
Så det slutar med att jag sitter och tittar på denna underbara varelse medan han plockar med sina leksaker och inte kan låta bli att ändå vara lite uttråkad, hur söt och fin han än är.
 
Så nu efter nattning, han somnade bredvid mig i sängen idag också, så har jag haft ett ryck och städat undan lite på altanen, på övervåningen och i källaren. Det betyder inte att jag blev helt klar med allt som ska göras (enligt mig) men det kändes lite väl taskigt att dra fram dammsugaren nu då Casper sover, samt ett litet för stort projekt att nu börja rensa i vårat förråd där allt i dagsläget bara är inkastat men i framtiden ska bli städ-/förvaringsförråd.
Det får bli morgondagens eller helgens projekt. 
 
Ingen aning vad som händer för mig i helgen. Det är planer hit och dit som ändras fram och tillbaka så man blir bara irriterad och som det låter nu blir det inte så mycket till ensamma toabesök i helgen heller.
Men om man nu ska tänka positivt, vilket jag lovat mig själv att börja göra mer utav, så har pappa sagt att vädret kommer bli bättre i helgen. Kanske kan ta en promenad med Casper, köpa lite fika och gå och fika någonstans utomhus.
Eller kanske bara ta dagen som den kommer utan planering? När planerna liks bara raserar och ändras varje kvart.
Nä ta och gå och lägga mig innan jag börjar bli allt för bitter. Även om jag nog låter mer bitter än vad jag är.
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0