Casper 1år!

Försök nummer två, igår då jag satte mig för att skriva det här i väntan på att Robert skulle komma hem från jobbet ja då gick strömmen. Tydligen hade de annonserat ut att de skulle ha någon service just igår natt mellan 23-04 men ouppmärksam som man är ibland så hade de gått mig förbi, trots att jag läst reklamen precis under.
Men jaja, Robert och dem hade även de missat de och var ju faktiskt lite värre för dem än för mig då de jobbar skift nu och hade fullt upp då det hände och för er som inte vet hur varmförzinkning fungerar så kan jag bara säga att det är ett jobb som kräver ström.
Men de löste det i alla fall. Lite komiskt bara att det hände första dagen då de jobbar skift. Hade det hänt förra veckan hade det inte påverkat dem lika mycket.
Fast nu var det inte det här jag skulle ägna inlägget åt utan Casper som i lördags blev ett år!
 
Det känns precis lika overkligt att ha en 1-åring i huset som det kändes den dagen vi fick en bebis till huset!
Att han redan har blivit 1år! Vart har tiden tagit vägen?
Vi har i alla fall haft fullt upp dagarna som varit för att hinna med så mycket som möjligt av flyttningen innan Caspers födelsedag i lördags och vi lyckades bra då det var många som berömde oss för hur mycket vi hunnit samt sa att det såg ut som att vi bott här i flera månader redan och inte alls som att vi fått nyckeln bara några dagar tidigare.
Men allt är inte våran förtjänst då vi faktiskt haft hjälp på traven under veckans gång!
 Blev sedan ett lyckat 1-årskalas för våran lille kille. Inte nog med att många kom för att fira honom utan han fick även en hel minitårta för sig själv (precis som jag då jag var liten) och så kom brandbilen för att skjutsa besökande barn en sväng. Casper däremot är lite för liten än, trots att han börjar på bli stor!
Dagen efter var det min födelsedag men kan inte säga att vi hade tid att fira så mycket utan istället blev det städning i andra huset och måste ge en stor eloge till min svärmor! Hon är bara helt underbar som lade ner så mycket tid och energi på att hjälpa oss att städa. Vi andra låg i lä, även om pappa fick vårat gamla kök att se ut som nytt då han var klar.
 
Igår blev det sedan en lugn dag för att förbereda oss för idag, dagen då Casper skulle på läkarbesök samt få sin tredje vaccination. 
Lite ledsen blev han men räckte med att lyfta upp honom och så var allt bra igen och hann bara komma ut i väntrummet innan det skulle börja lekas, klättras och surras i massor. Går inte att vara annat än stolt över denna lilla kille (eller förlåt stora kille) som hela tiden växer och utvecklas framför mina ögon.
Fick veta att han eventuellt kunde ha en skrikperiod nu ikväll men något sådant har det inte varit, snarare tvärtom då han varit pigg och superglad och skrattat åt allt. Enda gången han gråtit under kvällen var då han skulle ha en sak och råkade krypa rakt in i elementet. Men hann inte mer än lyfta upp honom och ge han en kram förrän han säger "Titta" jätteglatt och pekar på en leksak och sedan var det världens största leende som dök upp då jag gav honom den.
Avslutar med att bjuda på lite bilder från lördagens kalas!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0