Barnrumsinredning

Något utav det bästa jag vet är att sitta och kolla inredning och speciellt inredning  till Caspers rum. Jag kan inte säga att jag är världsbäst på att inreda men jag försöker i alla fall.
Planen innan vi flyttade hit var att tapetsera alla väggar som inte var grå i Caspers rum och där tapetsera en vit tapet med silvriga stjärnor på från Rusta, här är en bild:
 
Jag gillar den fortfarande jättemycket men sedan tänkte jag att den tapeten som sitter där i dagsläget, en grå/vit och har för mig att även den kommer från rusta, att den passar bättre genom årens lopp än vad denna gör som kanske bara passar just nu.
Så nu kollar jag bara inredning istället.
 
En sak som jag förälskat mig i är denna lampa från Jollyroom:
 
Och denna nattlampa från Lekmer
 
Som ni kanske märker så är jag inne i en "stjärnperiod" men det kan ju också bero på att jag alltid varit en sådan person som älskat stjärnor. Pappa brukar ibland påminna mig om hur mycket jag gillade att titta på stjärnorna när jag var liten och alltid gjorde då vi åkte hem på eftermiddagarna under vintern. Detta minns jag mycket väl.
 
Casper har även två stola från Kids Concept, även de med stjärnor på. Inte min förtjänst utan dessa fick vi utav Erik, Roberts pappa och Caspers farfar. 
Håller nu på att leta ett bord till dessa stolar men själva märket är inte billigt och sitter nu och funderar på om jag inte lika gärna kan köpa ett bord från IKEA. För så stor skillnad tycker jag inte att det är mellan dem båda.
 
 
Sedan har Casper en hylla i sitt rum, det är våran gamla slitna hylla som vi både haft i sovrummet men även i köket. Där har han sina mumingrejer.
Men är ute efter en hylla till att häga upp och ställa lite finare saker på, han har lite från dopet, ett minnessmycke från kommunen samt en modellbil i kartong som ska upp någonstans. Har hittat en hylla men känns som att den kanske är lite för liten för några av sakerna men samtidigt så är  detta ännu en sak som jag känner att jag bara måste ha in dit och det är den här hyllan från Varuhus1
 
 
 
 
Vet inte vad det är med den här hyllan, så speciell är den inte men har fått någon vision om att det bara är just denna hylla som kommer att passa i Caspers rum.
Förtuom detta så ska jag även sätta tavellister på ena väggen och göra som en liten bokhylla utav det. Har ännu inte bestämt om jag ska ta de i storlek 115cm eller 55 cm. Har en på 115 cm som jag fick utav mamma. Väggen är ett par cm över det så har man de i den storleken tar de upp hela. Har men lite mindre så måste de vara i mitten för att de ska se bra ut. 
Hittade en bild på hur jag vill ha det, kommer även att ha Caspers C med belysning som han fick på dopet samt hans alfabetstavla där bland böckerna.
 
Bilden lånade jag från Pinterest
 
Detta är planerna än så länge, får se hur det kommer att bli i slutändan. Kan hända att jag ändrar riktning helt eller håller mig till denna plan. Det är det som är fördelen men samtidigt nackdelen att ha fria händer. Man får för många val.
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0