Han växer och växer

Idag stod en tur till BVC på schemat och var otroligt nyfiken på hur mycket Casper växt de senaste två veckorna. Får ju komma dit varje vecka om jag vill men tycker att varannan räcker gott och väl.
Även denna gång hade han växt på sig rejält, hela 585 gram tyngre och 1,5 cm längre har han blivit. Så nu väger han 6265 gram och är 62,1 cm lång. 
Fråga mig inte vart han fått denna längd ifrån för kan inte påstå att varken jag eller Robert är speciellt långa, däremot så har jag syskon som är långa så kanske kommer det från min släkt ändå.
 
Förutom att han växer så det knakar så har han blivit förtjust i att titta på mumintrollen. Jag trodde att det inte spelade någon roll vad spädbarn tittade på, utan att det enda som krävdes för att fånga deras uppmärksamhet var att det rörde på sig och lät lite, men inte när det gäller Casper. 
Kände mig lite less på mumintrollen igår och testade därför att byta till något annat men möttes då av skrik och gråt tills dess att jag startade det igen och då sken han upp som en liten solstråle och log med hela ansiktet.
 
Och när jag ändå är inne på det här med skratt så har han nu även börjat skatta med ljud. Jag tycker att det är lite tidigt, speciellt efter att ha läst att detta vanligtvis sker runt 4 månaders ålder. 
Det har bara hänt ett par gånger hittills men det är hur gulligt som helst och det är svårt att inte bli glad själv då man både ser och hör honom skratta. ♥
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0