Liv och död

Livet går ut på att födas, leva och dö och så kommer det alltid att vara. Bara den senaste veckan (Fredag 15/1 - Fredag 22/1) har kommit att handla mycket om just liv och död.
 
Fredag 15/1 så fick min storebror Anders sitt andra barn och jag fick mitt 17e syskonbarn. Det blev en jättesöt liten kille som fick namnet Alexander.
 
Söndag 17/1 var inte bara ett av mina syskonbarns 11e födelsedag utan också årsdagen för min förra klasskompis bortgång. I år är det två år sedan han gick bort och det är fortfarande svårt att förstå att en av världens mest glädjespridande människor inte finns och lyser upp världen för oss andra längre.
 
Måndag 18/1 så fick min mamma veta att hennes syster och min moster fått tillbaka sin leukemi men att denna gång så skulle den inte behandlas utan att de skulle vänta på döden. Vi försökte hitta första bästa färdsätt och biljett till mamma så att hon kunde få åka ner till Stockholm och ta avsked av sin syster men under tisdagsmorgonen fick hon veta att hon gått bort redan under måndagskvällen.
Vila i frid moster Monika ♥
Vi träffades egentligen bara en gång men det är en dag som jag alltid kommer att minnas då den tillhör en av mina bästa.
 
Tisdag 19/1 kom också att handla  livet men av hänsyn till de inblandade tänker jag inte skriva om detta förrän det är klart att skriva om.
 
Fredag 22/1 får Robert veta att hans farfar gått bort. En man som jag bara hann träffa en gång men är glad att vårat besök blev av den där vinterdagen för ett år sedan ungefär då jag tror att det gjorde honom gott även om han kanske inte minns det så länge efteråt p.g.a sin sjukdom.  Men enligt personalen så hade han varit glad länge efter vårat besök och det kändes bra och Robert kan glädja sig över att hans sista träff med sin farfar var ett lyckat sådant. ♥
 
Detta är livet och det innehåller mycket glädje och sorg. Det är därför det är så viktigt att vi tar vara på de personer som betyder mest i våra liv och offrar så mycket av våran tid som vi kan till att umgås. På så sätt slipper vi känna att vi inte fick umgås tillräckligt mycket den dagen det är försent!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0