Barnmorskebesök, hepatosklåda och vecka 38!

Var till barnmorskan igår för veckans rutinbesök. Allt såg bara bra ut med bebis hjärtljud, mitt urinprov och med blodtrycket, precis som varje gång med andra ord.
Hade däremot inte ett lika stort vikthopp denna vecka som förra utan endast 2hg upp vilket gör att jag nu gått upp totalt 2.8kg sedan första besöket.
Var ju även och lämnade blodprov vilket jag nämnde lite snabbt igår då jag skrev om att Findus följde med mig till sjukstugan. Förhoppningsvis så får jag svar imorgon och jag vet inte vad jag ska förvänta mig eller tro, men just nu känns det som att värdena blivit högre då klådan blivit så mycket värre!
 
Fick ju som sagt två tabletter med mig hem från lasarettet i lördags och tog första natten mot måndagen men märkte aldrig någon skillnad och inatt fick jag ta den andra för höll på bli tokig! Var så trött och sov så skönt då jag väl sov men sedan kom den förbannade klådan igen och igen så fort jag började hamna i en djupare sömn.
Jag har otroligt svårt att ta tabletter, har alltid haft och kommer nog alltid att ha, och jag vet inte hur många gånger som folk klankat ner på mig p.g.a detta men får oftast panik trots att den är hur liten som helst och att jag vet att mat som jag äter är mycket större och det går att svälja utan bekymmer. Därför chockade jag nästan mig själv då jag lyckades svälja den hel utan några konstigheter (ja jag vet att Tavegyl är liten den med!) men det visar kanske bara hur desperat jag var att få klådan att försvinna.
Så försvann denna klåda? Delvis. Hade kliat mig så mycket på fötterna och armarna innan att de brände som om jag legat och stekt i solen hela dagen, detta försvann inte men klådan lindrades. Men även om det lindrades och tillät mig somna om så var det ingen långvarig effekt för vaknade bara 1-2 timmar senare med samma klåda igen.
Och förutom denna klåda har jag så otroligt svårt att hitta ett bra sätt att ligga på då jag sover och snurrar 1000 varv på nätterna, vilket såklart inte bara väcker mig utan även Robert.
Får så dåligt samvete över detta att jag nästan funderar på om jag ska sova i gästrummet eller vardagsrummet för att inte störa hans nattsömn. Han har ju ändå ett jobb att gå till på morgonen, ett jobb som kräver att han är utvilad, medan jag lugnt kan ligga kvar och tumla runt som en jäkla delfin.
 
Så denna natt var kanske inte en utav de bättre, får se hur det kommer att gå nu inatt. Sov ändå till och från fram till 12.00 idag och det är inte vanligt för att vara mig så känner mig kanske inte jättetrött just nu, Robert sover sedan ett par timmar tillbaka och avundas att inte kunna somna lika tidigt och sova lika djupt som honom.
Men det är inte länge kvar, är nu i vecka 38, och även om jag vet att jag kanske inte kommer att få mer sömn då bebis är född så kanske jag i alla fall får slippa denna klåda och återigen kunna ligga som jag vill utan att ha en stor och hård mage ivägen.
 
Bilden är en screenshot från igår för idag är det bara 19 dagar kvar till BF!
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0