Dag i stan

Var så extremt trött igår morse och ångrar att jag inte lade mig tidigare eftersom jag visste att jag skulle upp.
Men upp tog jag mig i alla fall och kan lova att Nova inte alls var sugen på en tidig morgonpromenad. Man träffar alltid människor som är ute med sina hundar tidigt på morgonen men mina har aldrig varit särskilt pigga den tiden på dygnet. Och speciellt inte Nova.
En gång för flera år sedan då vi var i stugan så vaknade jag vid 05.00 på morgonen av att jag behövde kissa och tänkte att jag kunde ta ut Nova i samma veva då jag liks skulle till utedasset. Det var en dum tanke av mig för fick kämpa med att få henne till dörren då hon inte alls ville lämna sängen och när jag sedan lyckats få dit henne hann jag bara vända mig om för att öppna dörren och så var hon borta. Hittade henne i fullfärd med att försöka krypa in under ett täcke. Hämtade henne igen och hon satt hela tiden demonstrativt utanför ytterdörren tills hon fick gå in. 
Så där har hon varit sedan hon var 9-10 veckor gammal och jag slutade redan efter ett par veckor med att gå ut med henne på nätterna då hon bara lade sig på gräsmattan och vägrade gå. Så antar att inte alla hundar är morgonpigga varelser. 
Torgny kanske inte är lika lat som Nova men han går gärna och lägger sig igen efter en kort morgonpromenad och sedan kan han sova ett par timmar till.
Men åter till saken, så igår var inget undantag. Nova gick som en zombie framför fötterna på mig och vi hann bara över vägen innan hon stannade och undrade vad jag höll på med egentligen. Sade åt henne (för ja jag pratar med mina djur som om de vore mänskliga och förstod allt) att hon skulle kissa vilket hon sedan gjorde och sen tyckte hon att det var nog och dags att gå in. Vet inte hur många gånger jag höll på snubbla över henne då hon hela tiden envisades med att svänga in precis framför mig och gå otroligt sakta.
Men efter promenad med hundarna så var det bara att rulla mot stan runt 07.00 på morgonen. Första stoppet blev på sjukhuset då mamma skulle på röntgen. Detta tog lite längre tid än beräknat då läkaren som mamma skulle träffa fick för sig att smita iväg så man fick ta in överläkaren istället. Var fler hörde jag som fick träffa han när vi var där.
Hur som helst så gick allt bara bra och Magnus kom sedan för att hämta oss så att vi kunde fara och handla.
 
Första stoppet blev på Ica Maxi för att fika och handla lite smågrejer. Jag hittade två mössor och ett par vantar till bebis samt en bok till mig själv som jag velat köpa ett bra tag nu och nu var den på bra pris. Fick även en body till bebis av mamma.
Hade köpt en overall också om det inte vore för att de var rosa. Nu kanske man inte ska tänka så och dela upp kön efter färg men man är väl hjärntvättad med att rosa på en kille är fel.
Andra stoppet blev Lidl och även här hittade jag lite bebiskläder. Blev en förpackning med två bodies och en med två par byxor. Dessa kostade bara 49kr/frp så inte så farligt. Köpte de även i en storlek större så att han har nått att växa i. Blev även ett gravidlinne till mig själv som jag kan växa i xD.
Efter Lidl så var det bara att rulla tillbaka till Ica Maxi igen eftersom mamma glömt ett stickmönster och Magnus glömde hårfärgen till sin tjej, det enda han egentligen skulle komma ihåg att köpa.
 
 
 
 
 
 
(Och ja jag är medveten om hur otroligt mycket hundhår det är i min relativt nyrenbäddade säng, jäkla löp- och fällningstider som infaller samtidigt för Nova då båda får henne att lossa otroligt mycket! Tur allt detta ska tvättas innan det används!)
 
Efter dessa affärer åkte vi över till andra sidan stan med start på Babyproffsen för att hämta ut mitt gratis gravidpaket jag beställt.
Vi fortsatte sedan till Jysk för att även här "snålhandla" lite. Jag och mamma hade varsin kupong på 100kr så då passade jag på att köpa ett påslakanset och ett underlakan. Allt som allt skulle det kosta 198kr men behövde bara betala 98kr efter avdragen rabatt. Fick även ett påslakanset av mamma som blev gratis för henne med kupongen och det enda hon sedan behövde betala för var sin nya kudde som förhoppningsvis gör så att hon slipper nackont.
Och när vi liks var på Jysk så passade vi på att gå in på Rusta som ligger bara några meter därifrån.  Här handlade jag inte mer än duschcreme så så intressant var det.
 
 
 
 
 
Sen kom vi in på den tidpunkten på dagen då vi började känna oss rätt så hungriga men innan vi for för att äta så gjorde vi bort handligen på Jula (vilket i princip bara var ett par grejer till Daniel som han ska ha när han campar i sommar och så en sak till mammas vattenslang) och Willys där Magnus och mamma handlade så mycket mat att jag trodde att jag skulle få gå hem. Men trots att hans bil må se liten ut så går det att pressa in mer i skuffen än vad man tror.
Men efter detta blev det äntligen mat och måste säga att jag som vanligt blev besviken. Åt på McDonalds och köpte ett mål med en hamburgare jag ätit tidigare men då var det ingen lök i vilket det kryllade av den här gången. Dessutom fick man inte med några strips utan bara dricka. Så en hamburgare med mycket lök och en dricka som smakade konstigt (har varit med om det tidigare på deras drive through att drickan ibland smakar mögel och detta var innan jag blev gravid och överkänslig).
Började i alla fall må otroligt illa efter maten på grund av att hela munnen smakade lök. Trodde seriöst att jag skulle spy när vi var inne på Ica Kronoparken, vilket var sista affären för dagen innan hemfärd. Men klarade mig ifrån det och fick med mig en gratis godispåse som jag fått äran att testa med Smartson (mer om det senare) och även billigt schampo och balsam och såklart mentos med fruktsmak för att få bort löksmaken ur munnen och slippa må allt för dåligt på hemvägen.
 
 
Så vi hann med ganska mycket och trodde att jag skulle vara helt slut på igår kväll efter att jag kommit hem och tagit en snabb promenad med hundarna men inte det och somnade lik förbannat sent...

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0