Vecka 44: Halloween

Ännu en sak som börjar på vara ett tag sedan. 
Jag kan inte påstå att jag firar halloween och har väl aldrig gjort det heller. När jag var liten så tyckte jag att det var kul att klä ut sig och gå och knacka dörr och säga bus eller godis. De flesta vi besökte trodde att vi sålde grejer medan andra slängde igen dörren i ansiktet på oss. Men de fanns även de som både gav oss godis, glass, frukt och pengar.
Idag kan jag tycka att det kändes lite som tiggeri det vi gjorde men roligt var det att bestämma vad man ville vara och sedan fick vi prata med mycket folk, vi gjorde heller aldrig något bus på våra bus eller godisturer.
 
Hemma var det absolut ingen halloweenkänsla alls förutom den gången som jag och Daniel fick varsin sak man kunde hänga upp i fönstret. Han fick en pumpa och jag ett spöke. Dessa kunde sedan låta, skaka och lysa och från början när vi inte visste detta blev vi lite rädda då de började på skaka och leva om i våra händer xD
Men pappa tyckte att halloween det var något trams från Amerika och bara gynnade affärerna och måste erkänna att han hade rätt.
Så istället för att på riktigt fira halloween så uppmärksammar jag hellre allhelgona med att minnas de personer som inte längre finns ibland oss och de som jag aldrig hann träffa innan jag föddes som min farfar, farmor, mormor och farbror.
 
Så eftersom jag inte gillar Halloween så blir det inte heller så mycket "halloween" pynt hemma hos oss även om jag faktiskt ansträngde mig en aning i år och ställde fram dessa saker som Robert köpte för ett par år sedan.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0