Resan till Vansbro

Den 31 oktober så åkte vi en sväng till Vansbro för att köpa en ny båt. Och även om det börjar på vara ett tag sedan nu så tänkte jag ändå skriva lite om det nu.
 
Som tur var så jobbade Robert halvdag på fredagen (vilket han inte visste om förrän bara ett par dagar innan) så vi fick mer tid till att förbereda oss på tur och returresan på lördagen. 
Vi handlade, gjorde i ordning fika att ha i bilen, for och lämnade hundarna hos mamma och sedan så gick vi och lade oss 17.00 och tittade på tv en stund. Tanken var att somna tidigt eftersom vi skulle upp 02.30 och sedan fara 03.00 men jag som alltid har problem med att somna somnade såklart inte på en gång utan låg och läste i ett par timmar efter det att Robert somnat.
Men upp tog vi oss i alla fall och eftersom vi förberett det mesta på fredagen så var det i princip bara att kliva upp, klä på sig och hoppa in i bilen och fara.

På vägen så hämtade vi upp en kompis till oss, Kåre, och hans hund. Han är bra på båtar och båtmotorer så han fick agera "kontrollant" tillsammans med Robert när vi sedan kom fram.
Klockan hann nog bli 11.00 innan vi var framme men med ett avstånd på över 60 mil så kan man inte begära att det ska gå så mycket snabbare, dessutom behövdes det några bensträckare och rastning av hund på vägen.
 
När vi sedan kom fram och mötte upp han som hade båten så åkte Robert och Kåre på en provsväng tillsammans med killen. Själv gick jag runt och fotade lite och höll hunden sällskap då jag inte var så speciellt sugen på att åka båt.
Efter provturen blev det att göra upp affär och vi åkte sedan hemåt med våran nya båt. Men såklart blev det stopp i Mora för att köpa en dalahäst till mig för självklart måste man ha en souvenir med sig hem. 
Det tog lite längre tid att ta sig hem, vilket kanske inte var så konstigt med tanke på att vi hade båtvagn att dra också. Men det gick bara bra utan några större bekymmer (om man bortser från att jag under en del av sträckan började må skit och fick världens magknip).
Vi stannade även till vid en borg vi passerat på vägen ner och jag passade på att fota lite och fick se vad jag tror var en hermelin, men en mycket mindre sådan än den vi matade en vinter när jag var mindre så det kan även ha varit en småvessla.

Vi var hemma igen 23.00 och det kändes i kroppen att man suttit i bilen så länge. Ca 140 mil avverkade vi innan vi var hemma och nu har Robert en båt som han förhoppningsvis kommer att ha ett tag. Vi har gjort upp en deal så får se om han kommer kunna hålla sig till den eller inte.
 
 
 
 
 
Lilla hermelinen/vesslan 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0