#PrayForTheWorld

Jag spenderade min fredag hos mamma och kom hem rätt sent på kvällen. Som vanligt kunde jag inte somna utan lade mig istället för att titta på tv och slår då på 2an för att slötitta på vem vet mest men möts av nyhetssändningar som jag först tror är gamla men som sedan visar sig vara live från Paris.
Jag blev helt tagen av händelsen och kunde först inte tro att det var sant. Det är sånt här som man tror aldrig kommer att hända och speciellt inte på platser där människor samlas för att umgås och ha roligt. 
Det är sådant som inte får hända men som nu händer, och inte bara i Paris, utan även i resten av världen.
 
Även om jag är ett "Paris-freak" av dess like, då jag samlar på eiffeltorn och tröjor med Paristryck och två av mina högsta önskningar är att lära mig franska och åka till Paris, så sympatiserar jag även för människorna i alla andra länder som just nu genomgår hemska attentat, på alla människor som fått sätta livet till och på de som förlorat en anhörig eller vän.
 
Det är svårt att veta om det kommer att hända något liknande i Sverige eller inte. Man hoppas ju givetvis att det inte kommer att hända men hur mycket man än intalar sig att Sverige är ett säkert land så går det inte att undvika den gnagande oron som hela tiden finns där.
En annan av mina önskningar här i livet är att få barn men just nu så känns det nästan lite egoistiskt av mig att föda barn till den här världen. Vill jag verkligen att mitt/mina barn ska växa upp i en värld som består av krig?
 
Men sedan tänker jag att det är detta de vill att vi ska känna. De vill begränsa oss och göra oss rädda för att på så sätt försvaga oss.
Så istället för att gå runt och vara rädd tänker jag istället ta ett djupt andetag och blicka framåt och fortsätta leva mitt liv på det sätt som jag vill leva. Vill jag ha barn tänker jag skaffa det. Vill jag uppleva världen så ska jag göra det. Och vill jag känna glädje så ska jag inte låta någon stoppa mig från att le.
 
Det är fantastiskt att se att människor från världens alla håll och kanter nu samlas till en enad front och visar att våld och krig aldrig kommer att lösa något. Vare sig i detta land eller någon annanstans på denna jord.
 
#PrayForTheWorld

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0