Vecka 12: Magkänsla

"Jag är synsk" är tre ord som jag säger flera gånger i veckan. Jag har många gånger förutsett att saker ska hända redan innan de händer. Vissa gånger kanske det beror på tur och andra gånger på att jag är så bra på att lära mig personers röreslemönster att jag vet vad de ska göra och säga innan de faktiskt ha gjort det.
Men jag vet att detta inte är samma sak som magkänsla.
 
Jag har mer än än gång känt på mig saker och magkänslan har sagt åt mig att jag ska göra si eller så. De flesta gångerna så väljer jag att gå emot min magkänsla och det är oftast sådana gånger som saker och ting slutat dåligt.
En tragisk sak som hände för snart 10 år sedan var att efter en vistelse hos mamma så får jag världens konstigaste känsla på morgonen men kan inte riktigt komma på varför jag får denna känsla.
Säger sedan när jag står i trappen och ska fara hem med pappa och Daniel, som från ingenstans, att vi måste ta med oss Mindy (Mellis mamma) för annars så kommer hon att dö.
Mina föräldrar undrar varför jag tror något sådant, Mindy hade det ju bra hos mamma och mådde utmärkt. Sa att det bara var en känsla jag hade och sa flera gånger att vi måste få ta med oss henne hem men det slutade med att vi inte gjorde det utan hon fick vara kvar hos mamma.
Kommer tillbaka till mamma någon/några veckor senare och får reda på att Mindy har dött. Mamma hade hittat henne under bron med avbruten ryggrad. Vi vet än inte idag om det var våran elaka granne eller en bil som rådde för det. Men grannen var inte dålig på att visa hur mycke hon avskydde våra katter och jagade ofta iväg dem från tomten fast än hon visste att det var våra.
När mamma tog henne till veterinären sa han att hon var förlamad i alla benen och hon skulle omöjligt ha kunnat krypa från vägen. Ryggraden var även av på ett sådant sätt att det inte hade kunnat bero på en bil utan det liknade mer som att hon från sidan klämts, troligtvis en dörr på väg in i trapphuset.
Jag hade länge gått och tänkt på det jag hade sagt om att Mindy skulle dö och magkänslan sa hela tiden åt mig att något var fel så blev inte bara ledsen när jag fick veta att hon dött utan även sur för att ingen litade på min magkänsla lika mycket som jag gjorde då.
 
Fina Mindy, du är och kommer alltid vara saknad ♥

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0