Vecka 10: Resa

En dag försent men bättre sent än aldrig.

Denna vecka handlar det om resa och även om jag skrev vecka 8 att jag drömde om att leva svenssonliv med familj så vill jag såklart ut och resa också.
Det längsta utomlands jag har kommit var en resa till Norge med mina föräldrar när jag var 1år, så ingenting jag minns.Sov med stor sannolikhet igenom hela vistelsen där.
 
Just nu för tillfället så har jag två drömresemål och dessa resemål står även med på min lista över saker jag vill göra/platser jag vill besöka innan jag dör.

Det första resemålet är Frankrike. Har drömt om att resa hit sedan jag gick i mellanstadiet, om inte längre. Jag vet inte hur jag kom in på det riktigt men i dagsläget är jag besatt av Frankrike och drömmen är att få bo på ett hotell nära Eiffeltornet. 
Just nu har jag små eiffeltorn utplacerade lite varstans i lägenheten. Har ett som väggdekor i sovrummet, i hallen har jag en klocka med eiffeltornet på och har även ett litet järneiffeltorn på nyckelskåpet och ett mindre sådant på min nyckelknippa.
Planen är att åk dit någon gång under 2017 eftersom jag och Robert firar våran 10års dag då. Men inget är hundra procent klart ännu och eftersom det är ett par år dit så kan mycket ändrats. Men så länge jag får åka dit innan jag fyller 30år så är jag nöjd.
 
 
 
Mitt andra drömresemål går till Irland. Detta har jag tänkt på lite till och från. För säkert 10 år sedan läste jag en bokserie av Nora Roberts som utspelade sig på Irland och efter att ha sett P.S I love you när de åker till Irland (nu vet jag ju inte med 100% säkerhet att det jag såg var det äkta Irland) så växte suget på en resa dit.
Började i alla fall läsa på mer om Irland och det passade så precis att jag vid samma tillfälle läste en engelskakurs där en av uppgifterna var att skriva om ett engelskspråkigt land, så då passade Irland perfekt.
Det som lockar mig med Irland är naturen. Även om, som jag har uppfattat det,vädret inte är det bästa där så verkar landet vara otroligt vackert. Jag tror att Irland är ett ställe som skulle passa både mig och Robert perfekt medan Frankrike bara är att ställe som mest jag skulle uppskatta.

 
Så nu återstår det bara att se hur lång tid det tar innan man får åka iväg på en resa. Känner ingen stress än så länge. :)
Lite komiskt är det att när andra drömmer om resmål till varma länder där de kan bada och ligga på stranden och sola eller kanske åka till ett ställe med bra shopping. Så drömmer jag om dessa två ställen för naturen och kulturen.
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0