Rocka sockor och solförmörkelse

Inte nog med att det är fredag idag utan det är/har varit mycket på gång i landet idag. Det är säkert många som har märkt att facebook fylls av bilder på personer som har omaka sockar på sig och för er som inte vet anledningen till det så är det för att stödja alla människors olikheter och även för att uppmärksamma internationella downs syndrom-dagen som är imorgon.
Jag läste om detta för några dagar sedan och var först helt säker på att det skulle vara imorgon eftersom det är då som det är internationella downs syndrom-dagen men det var tydligen idag och det för att uppmärksamma det innan imorgon har jag läst mig till.
Även jag, och Robert, har hakat på trenden med omaka sockor idag. Roberts lillasyster har Downs syndrom och hon är en av de finaste människorna jag känner. Hon och alla andra unika människor i världen förtjänar att uppmärksammas idag.
 
 
Kunde ju även passa på att använda mina s.k "Charliesockar" då den andra är hål i ;)
 
Sedan har vi också solförmörkelsen som redan har varit idag. Jag ville så gärna se den och trodde att det bara var att ta på sig solglasögon och sedan titta mot solen men riktigt så funkar det inte. Läste om det var igår eller imorse att det var helt okej att titta på solen med vanliga solglasögon men efter att ha kollat upp det lite mer och sett varningstecken från läkare så kändes det inte lika smart längre, även om jag kan erkänna att jag (dum som jag är) försökte under några snabba sekunder.
Försökte även fota genom ett par solglasögon men det blev misslyckat.
Så även om jag inte såg solförmörkelsen på det sättet som jag ville se den så har den ändå märkts av idag. Lägenheten fylldes av ett annorlunda mörker som påminner lite om hur det blir precis innan ett åskväder.
Hoppas att ni andra både lyckades se och fota solförmörkelsen, själv får jag vänta till 2039.
 
Bjuder på en misslyckad bild från solförmörkelsen, bättre än såhär blev det inte. Tur att Google finns.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0