Helgen som var

Har verkligen haft fullt upp med studierna nu i tre dagar men nu ser det ut att gå i lite mindre tempo i ett par dagar i alla fall innan det är dags för de två sista dagarna på kursen. 
Helgen var fylld med allt annat än studier så därför blev det inte att skriva något om lördagen i söndags heller som jag lovat så skriver om hela helgen nu istället då jag har en minut över.
 
Fredag: Kliver upp tidigt och åker till Storarmsjö tillsammans med Robert. Det är strålande väder och vi hittar en bra plats på sjön där vi sätter oss för att fiska, eller Robert fiskar rättare sagt och jag håller på med annat.
När vi ska börja göra mat på murrikkan så kommer vi på att vi har glömt några saker i stugan och jag får köra tillbaka dit för att hämta det, stänger av skotern och får sedan kämpa som *** för att få igång den igen. När jag slutlitgen blev förbannad på den så gick den igång.
På kvällen fick vi besök av trevligt folk, tråkigt bara att vi inte fick igång elverket som verkar ha pajat.
 
 
Lördag:  Dagen spenderas med Robert, 3 hundar och 10 andra personer i Ottervattnet. Hade en helt underbar dag med perfekt väder. Tråkigt nog blev det inga bilder eftersom jag inte hade någon ström i telefonen så lämnade den i stugan.
Något annat som också var tråkigt, i alla fall för Robert, var det dåliga fisket. Det blev inga fiskar förrän på eftermiddagen då vi satte oss bakom ön där vi höll till och det var inte någon skrytstorlek på dem heller.
Men i överlag så hade vi en toppendag och det kändes surt att behöva fara hem på kvällen men vi hade inte så mycket val då jag skulle upp klockan 06.00 på söndagen.
Kvällen spenderade vi framför tvn och melodifestivalen.
 
Söndag: Klev upp 06.00 och gjorde mig i ordning för jobbet. Jobbade 5 timmar och mycket har ändrats sedan jag var där sist men det gick bra att jobba och det timmar flöt på ganska snabbt.
När jag slutade klockan 12.00 så kom Robert och hämtade mig och sedan for vi raka spåret till Storarmsjö för att fiska.
Robert lyckades få en gädda på 5.8kg som vi nu har infryst hos svärmor och som jag ska ge till mina bröders mamma så att hon kan ge katterna :)
Efter fisket for vi över till stugan och hämtade lite grejer, sedan till Bjurholm och panta och handla innan vi for hem och spelade bingolotto (lika stor vinst som alltid, dvs 0kr).
Sen var det tänkt att jag skulle hem till mamma för att hjälpa henne med att ändra annonsen om valparna på blocket men somnade 20.30 så det blev inget med det ;p 
Kan inte minnas då jag var så trött sist.
 
 

 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0