Börjar gå mot ljusare tider

Och med rubriken så är det inte bara våren och sommaren som jag syftar på.
Jag har under ett antal veckor nu haft strul med CSN men nu ser det ut som att allt börjar på att lösa sig vilket känns otroligt skönt.
Har försökt att kombinera studierna med jobb men det har inte alltid varit det lättaste då det är tufft att lära sig stora delar av en lärobok på 400 sidor på en månad samtidigt som man har frågor till varje del i boken att besvara, webblektioner och föreläsningar att se och prov och uppdrag att göra.

Jag är mycket väl medveten om att det finns folk som har det körigare och kan kombinera både jobb och studier med hushåll och familj och att jag gnäller om två eller ibland tre av dessa låter kanske inte så jobbigt.
Men känner att jag ville göra detta nu och att jag vill göra det på mitt sätt, dvs att vara överambitiös för en gångs skull och få ett betyg som JAG kan känna mig nöjd och stolt med, speciellt nu efter flera månaders väntetid på att studierna ska börja äntligen får chansen till det.
Jag känner även att jag som timvik. har större möjligheter än om jag vore fast anställd så varför inte passa på?
Men utan ett litet stöd från CSN har det varit svårt och med en lön på strax över 1000kr (vilket man får om man bara har tid att jobba ett par dagar i månaden eller inte får någon tid de dagar som man har tid över) så kommer man inte så långt.
Är glad att jag har världens bästa pojkvän som, trots sjukskrivning, gör att det ekonomiska läget ändå är någorlunda stabilt.
Men nu är det i alla fall så gott som löst med CSN och jag kan lyfta bort en av stenarna från mina axlar, fortsätta att ge 110% på studierna, jobba mina dagar (och hoppas på fler nästa månad för jag gillar att jobba) och sedan bara slippa bekymra mig och lägga ner tid på det här.
 
Har även andra saker som jag går och funderar på dagar som dessa men idag känns dessa problem inte lika jobbiga som igår. För har man mycket på gång och mycket att tänka på så kan även små problem bli stora problem. Så kändes det i alla fall igår men nu börjar jag kunna se ljusare på vissa saker och hoppas att det får fortsätta så.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0