Vecka 29: Hem

Hem ljuva hem. Borta bra men hemma bäst. Ja det är ju lite av det man brukar säga.
Jag är egentligen en riktigt tråkig person men jag gillar faktiskt att vara hemma. Visst mitt hem är inte det ultimata och ibland orkar jag inte städa på ett par dagar. Dessutom så har vi ju alla bin och en dålig ventilation och lite andra småfel. Men ändå så gillar jag mitt hem.
Jag gillar hur jag bara kan sitta här och inte göra någonting och ändå trivas. Jag gillar hur jag kan vara mig själv och göra det jag känner för utan att någon bryr sig. Och jag gillar hur jag kan lämna det om jag känner för det och ändå alltid kunna komma tillbaka.
Dessa saker är ju visserligen ganska självklara men det är inte ofta man tänker på hur bra man har det egentligen. Jag har alltid ett hem att komma hem till, ett hem där jag kan låsa in mig och vara ifred eller dit jag kan bjuda mina vänner och familj. 
 
Men sedan är det ju prat om att detta hus ska rivas. Det är inget som är bestämt och ska jag vara ärlig så tror jag inte att det kommer att hända. Nu har de renoverat på vinden och dessutom renoverat balkongen här. Så det känns som att en rivning är lång borta när de nu håller på att fixa till här.
Så jag får njuta av mitt hem tills den dagen kommer att vi måste flytta till ett nytt. Och då får jag njuta av att vara hemma i mitt nya hem istället.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0